Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20190137
Percepcija djece o utjecaju videoigara
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Hrvatski studiji Sveučilište u Zagrebu
Ines Marinčić
orcid.org/0000-0001-5452-9039
; Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Zagreb, Hrvatska
Alma Mujčinović
; Saatchi & Saatchi, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Od trenutka kada se u svojoj najranijoj dobi upoznaju s medijima, djeca se susreću s raznovrsnim medijskim sadržajima koji su promijenili njihov način provođenja slobodnoga vremena (Šego, 2009, str. 62), a jedan od omiljenih jest druženje i igra u virtualnome svijetu – svijetu videoigara, u kojem su izložena njihovu pozitivnom i negativnom utjecaju. Novonastale se okolnosti odražavaju na odgoj i mijenjaju ulogu roditelja, odgajatelja i nastavnika. Stoga se danas, više nego ikada, ističe potreba razvoja medijske kompetencije i medijske pismenosti među djecom i odraslima s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima te odgovorne i učinkovite uporabe medija. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog u razdoblju između siječnja i ožujka 2016. godine među 630 djece u dobi od 10 do 15 godina u trima osnovnim školama na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Za prikupljanje rezultata korištena je metoda ankete. Rezultati ovoga istraživanja pružaju uvid u odnos djece prema videoigrama, njihovim preferencijama pri odabiru videoigara i percepciji njihova sadržaja i funkcije, a usto mogu poslužiti kao korisni podaci za razumijevanje osobitosti videoigara te kao poticaj na razmišljanje o aktivnom uključivanju i korištenju edukativnih videoigara u procesu učenja.
Ključne riječi
djeca; videoigre; utjecaj; edukacija; medijska pismenost
Hrčak ID:
223650
URI
Datum izdavanja:
30.7.2019.
Posjeta: 4.862 *