Prethodno priopćenje
INTERNET KAO SREDSTVO ZA OSTVARIVANJE "INTIMNIJE" KOMUNIKACIJE
Joško Sindik
; Zagreb, Hrvatska
Katarina Reicher
; Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Jedan od aspekata cjeloživotnog učenja sve je češća uporaba računala u različite svrhe. Moderna komunikacija nezamisliva je bez računala i Interneta, pa virtualni svijet postaje važna komponenta uspostavljanja novih međuljudskih odnosa. Vjerojatno je da karakteristike upoznavanja drugih ljudi, s ciljem uspostavljanja bliskije komunikacije, reflektiraju donekle i kvalitetu života pojedinca. U svrhu analize empirijskih uporišta nekih načina uspostavljanja novih odnosa s ljudima, ali i karakteristika »intimne« komunikacije, dan je osvrt na komunikaciju inicijalno (ili u potpunosti) ostvarenu putem elektroničkih medija, putem Interneta. Dan je prikaz etnološke analize elektroničke pošte kao medija za komunikaciju, s pregledom dimenzija komunikacije, ali i razloga pro i contra elektroničkog medija kao »značenjski« različitog od doskora »uobičajenijih« sredstava komunikacije, kao što je »obično pismo«.
Postavljena je nekolicina teza o pitanju motivacije za uporabu Interneta kao medija za upoznavanje novih ljudi, te kao specifičnog sredstva stvaranja inicijalnog kontakta za uspostavljanje bliskijih, »intimnih« odnosa. U tu svrhu analizirani su rezultati javnih anketa dostupnih na web-stranicama www.iskon.hr, te www.iskrica.com u Hrvatskoj, te se na prigodnom uzorku ispitanika nastojalo dati okvirne odgovore u smislu provjere postavljenih teza. Odgovori ispitanika na 14 pitanja anketa pokušali su se grupirati u »logičke klastere«, te na taj način dati smjernice o karakteristikama uspostavljanja »intimnije« komunikacije putem Interneta. Na temelju odgovora na pitanja anketa te njihove »logičke« analize, izgleda da Internet postaje sve važniji medij za stvaranje bliskijih međuljudskih odnosa, s najvjerojatnije znatno reduciranijim osjećajem neugode tijekom komuniciranja.
Ključne riječi
Internet; intimna komunikacija; upoznavanje; virtualni svijet
Hrčak ID:
20773
URI
Datum izdavanja:
29.2.2008.
Posjeta: 8.137 *