Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.2
Teoretiziranje o materijalnosti u digitalnim dječjim knjigama
Natalia Kucirkova
; UCL Institute of Education, London, UK
Sažetak
Sudjelujuće pismenosti novi su načini upoznavanja pripovijedi kao i „tumačenja, stvaranja, dijeljenja i pripadanja u sve izrazitije globalnim i digitalno posredovanim kulturama“ (Wohlwend 2017a: 62). Ovaj je rad usmjeren na materijalna obilježja digitalnih dječjih knjiga te razmatra do koje mjere one podupiru razvoj sudjelujućih pismenosti. Materijalna svojstva digitalnih knjiga promatraju se s obzirom na njihove vanjske i unutrašnje karakteristike. Na temelju teorijske rasprave i empirijskih zapažanja utvrđuje se da su određene unutrašnje materijalne karakteristike digitalnih dječjih knjiga, odnosno njihova interaktivnost i multimedijalnost, postavljene na jedinstven način tako da podržavaju sudjelujuće pismenosti i da stoga predstavljaju novost u dječjem iskustvu upoznavanja pripovijedi.
Ključne riječi
interaktivnost; multimedija; osobni angažman; sudjelujuće pismenosti; materijalnost; e-knjige; digitalne knjige; aplikacije; rana pismenost;
Hrčak ID:
229725
URI
Datum izdavanja:
4.12.2019.
Posjeta: 1.707 *