Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća

Mila Bulić orcid id orcid.org/0000-0002-8090-897X ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Vesna Kostović Vranješ orcid id orcid.org/0000-0002-8090-897X ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 112-126

preuzimanja: 1.038

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 461 Kb

str. 127-140

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

U skladu s globalnim društvenim promjenama u središtu odgojno-obrazovnog procesa treba biti aktivan i samoodgovoran učenik kako tijekom nastave, tako i pri izvršavanju samostalnih izvannastavnih zadaća. Upravo taj suvremeni učenik, od kojeg se očekuje aktivnost i samoodgovornost, okružen je tehnološkim dostignućima koja mu omogućuju brzo dobivanje informacija, komuniciranje, izradu dobivenih zadaća i dobivanje povratnih informacija pa je čest korisnik informacijske i komunikacijske tehnologije. Neovisno o širokom spektru mogućnosti primjene IKT-e, on ju ipak češće koristi za socijalne interakcije na različitim društvenim mrežama, a rijetko, odnosno samo ako je upućen na pojedine računalne sadržaje, koristi ju u obrazovne svrhe. Stoga je nužno implementirati IKT ne samo u nastavni proces u školam, već ih koristiti pri oblikovanju različitih zadaća za učenike koji će oni elektroničkim putem primati, samostalno rješavati, slati na provjeru te dobivati povratnu informaciju. Upravo s ciljem utvrđivanja utjecaja primjene sustava e-učenja na samoodgovornost učenika općenito, a posebice pri izvršavanju domaćih zadaća prirode i biologije, provedeno je istraživanje na uzorku od osam osnovnoškolskih razrednih odjela podijeljenih u dvije skupine: eksperimentalnu, koja je učila na sustavu e-učenja, i kontrolnu, koja je bila uključena u suvremene oblike aktivnog učenja. Domaće zadaće za učenike obiju skupina bile su istovjetne, a razlikovao se način dobivanja uputa za zadaću, izvršavanja i predaje uradaka, e-oblikom ili tradicionalno. Iako analiza rezultata riješenosti domaćih zadaća učenika obiju skupina pokazuje podjednaku uspješnost, ipak je uočena potpuna samoodgovornost učenika koji su učili na sustavu Moodle. Dobiveni rezultati istraživanja prikazani u ovom radu ukazuju kako učenje na sustavu Moodle ima veći utjecaj na samoodgovornost učenika pri obavljanju domaćih zadaća te stoga mogu poslužiti učiteljima praktičarima kao poticaj za primjenu sustava e-učenja u nastavnom procesu općenito, a posebice za samostalne aktivnosti učenika poput domaćih zadaća.

Ključne riječi

aktivno učenje; domaća zadaća; e-učenje; IKT; nastava prirode i biologije

Hrčak ID:

230624

URI

https://hrcak.srce.hr/230624

Datum izdavanja:

29.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.262 *