Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Politike reguliranja obrazovanja manjina: slučaj Slovenije

Ana Mlekuž orcid id orcid.org/0000-0002-0122-8942 ; Educational Research Institute Ljubljana
Tina Vršnik Prše orcid id orcid.org/0000-0003-4287-4569 ; Faculty of Education University of Maribor and Educational Research Institute Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 582 Kb

str. 69-92

preuzimanja: 355

citiraj


Sažetak

U Sloveniji su priznate tri nacionalne manjine (talijanska, mađarska i romska) koje uživaju različita kolektivna prava. Međutim, u Sloveniji postoje i imigranti ili "nove" manjine. Članove ove skupine uglavnom čine doseljenici iz zemalja bivše Jugoslavije. Uglavnom su to ekonomski migranti te izbjeglice koje su došle u Sloveniju tijekom rata na Balkanu te ondje i ostali (Ribičič, 2004). Posljednjih godina broj izbjeglica koji su došli u Sloveniju s Bliskog istoka također je u porastu (EMN, 2017). Mnoga istraživanja pokazuju da obično postoje razlike u školskim postignućima između različitih etničkih skupina ili manjina u zemlji i učenika koji pripadaju većinskom stanovništvu (Luciak, 2006), stoga bi zemlje trebale osigurati inkluzivno i jednako obrazovno iskustvo za sve učenike. U svjetlu tih promjena, cilj je članka analizirati i usporediti politike na području obrazovanja nacionalnih manjina i useljeničkoga ili "novoga" manjinskog obrazovanja te odrediti elemente specifičnih modela politike koji se koriste u Sloveniji na području obrazovanja manjina.

Ključne riječi

manjinska prava; Slovenija; "nove" manjine; nacionalne manjine; politike obrazovanja manjina

Hrčak ID:

232083

URI

https://hrcak.srce.hr/232083

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.527 *