Market-Tržište, Vol. 32 No. 1, 2020.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.79
Odrednice namjere ponovne kupovine i namjere prebacivanja: analiza platformi online putničkih agenata, smještaja (u vlasništvu) ravnopravnih korisnika (eng. Peer-to-peer accommodation) te virtualnih hotelskih operatora
Andrianto Prasetya Nugroho
; University of Indonesia, Faculty of Economics and Business
Sri Rahayu Hijrah Hati
; University of Indonesia, Faculty of Economics and Business
Abstract
Svrha – Cilj je istraživanja analizirati odnos između zadovoljstva, povjerenja, namjere ponovne kupovine i namjere prebacivanja na platformama za rezervaciju smještaja putem interneta.
Metodološki pristup – Istraživanjem je obuhvaćeno 600 ispitanika koji su koristili uslugu platforme za rezervaciju smještaja putem interneta u svim fazama transakcijskog procesa (od početka do kraja usluge). Korišten je namjerni uzorak, a podaci su analizirani pomoću modeliranja strukturnih jednadžbi (LISREL).
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da postoje sličnosti u pozitivnom odnosu između varijabli na trima vrstama platformi. To su odnosi: zadovoljstvo zasnovano na iskustvu i sklonost povjerenju; zadovoljstvo zasnovano na iskustvu i povjerenje prema instituciji; zadovoljstvo zasnovano na transakciji i zadovoljstvo zasnovano na iskustvu; zadovoljstvo zasnovano na transakciji i povjerenje prema instituciji, zadovoljstvo zasnovano na transakciji i namjera ponovne kupovine te, kao posljednje, povjerenje prema instituciji i sklonost povjerenju.
Implikacija za profesionalce u industriji online putničkih agenata jest da ne bi trebali zanemariti zadovoljstvo zasnovano na transakciji jer ono ima značajne učinke na namjeru prebacivanja, namjeru ponovne kupnje te na povjerenje vezano uz instituciju.
Ograničenja – U Istraživanje su uključeni samo ispitanici i poduzeća iz Indonezije. Nalazi istraživanja se ne mogu generalizirati na svjetskoj razini.
Doprinos – U većini istraživanja o ugostiteljstvu i turizmu objekt istraživanja je samo jedna platforma za rezervacije putem interneta. Međutim različite platforme mogu pružiti i različite rezultate. Ovaj rad doprinosi postojećoj literaturi dijeljenjem platformi za online rezervaciju smještaja na tri vrste: online putnička agencija, smještaj (u vlasništvu) ravnopravnih korisnika (engl. peer-to-peer accommodation) te virtualni hotelski operator.
Keywords
Airbnb; online putnička agencija; rezervacija hotela putem interneta; smještaj (u vlasništvu) ravnopravnih korisnika (engl. peer-to-peer accommodation); namjera ponovne kupnje; zadovoljstvo; povjerenje
Hrčak ID:
239287
URI
Publication date:
17.6.2020.
Visits: 2.978 *