Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.3.06
Komparativna makrostrukturna analiza pripovjednog diskursa djece urednog jezičnog razvoja i djece s razvojnim jezičnim poremećajem
Jelena Kuvač Kraljević
orcid.org/0000-0003-1452-0851
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Gordana Hržica
orcid.org/0000-0001-6067-9148
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Ivana Vdović Gorup
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Sažetak
Cilj je ovog rada usporediti pripovjednu sposobnost djece s
razvojnim jezičnim poremećajem (RJP) i djece urednog
jezičnoga razvoja (UJR) primjenom novoga materijala za
procjenu pripovjedne sposobnosti Multilingual Assessment
Instrument for Narratives (MAIN). Dvadesetero djece s
RJP-om i dvadesetero djece urednoga jezičnog razvoja (UJR),
prosječne dobi 6,6 godina, jednojezičnih govornika
hrvatskog, uključeno je u ispitivanje. Rezultati su pokazali da
su djeca s UJR-om značajno uspješnija u strukturiranju priča
u oba uvjeta – u pripovijedanju i u prepričavanju – u odnosu
na djecu s RJP-om. Analiza pokazuje i utjecaj vrste poticaja
pripovijedanja na uspješnost proizvodnje priče.
Ključne riječi
Hrčak ID:
243124
URI
Datum izdavanja:
1.9.2020.
Posjeta: 4.142 *