Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.29.3.06

Komparativna makrostrukturna analiza pripovjednog diskursa djece urednog jezičnog razvoja i djece s razvojnim jezičnim poremećajem

Jelena Kuvač Kraljević orcid id orcid.org/0000-0003-1452-0851 ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Gordana Hržica orcid id orcid.org/0000-0001-6067-9148 ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Ivana Vdović Gorup ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 294 Kb

str. 453-470

preuzimanja: 2.054

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada usporediti pripovjednu sposobnost djece s
razvojnim jezičnim poremećajem (RJP) i djece urednog
jezičnoga razvoja (UJR) primjenom novoga materijala za
procjenu pripovjedne sposobnosti Multilingual Assessment
Instrument for Narratives (MAIN). Dvadesetero djece s
RJP-om i dvadesetero djece urednoga jezičnog razvoja (UJR),
prosječne dobi 6,6 godina, jednojezičnih govornika
hrvatskog, uključeno je u ispitivanje. Rezultati su pokazali da
su djeca s UJR-om značajno uspješnija u strukturiranju priča
u oba uvjeta – u pripovijedanju i u prepričavanju – u odnosu
na djecu s RJP-om. Analiza pokazuje i utjecaj vrste poticaja
pripovijedanja na uspješnost proizvodnje priče.

Ključne riječi

pripovjedna sposobnost, pripovijedanje, prepričavanje, makrostrukturna razina, razvojni jezični poremećaj (RJP)

Hrčak ID:

243124

URI

https://hrcak.srce.hr/243124

Datum izdavanja:

1.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.142 *