Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.29.4.03

Otpornost školske djece – multikulturna usporedba triju zemalja – Hrvatske, Švedske i Portugala

Renata Miljević-Riđički orcid id orcid.org/0000-0002-1217-4687 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Celeste Simões ; Sveučilište u Lisabonu, Kineziološki fakultet, Cruz Quebrada, Portuga
Birgitta Kimber ; Sveučilište Umeå, Odsjek za kliničke znanosti, Umeå, Švedska


Puni tekst: engleski pdf 246 Kb

str. 555-574

preuzimanja: 847

citiraj


Sažetak

Kultura i kontekst važni su za dječji razvoj te utječu, između
ostalog, i na otpornost. Glavni cilj našeg istraživanja bio je
provjeriti postoje li razlike u otpornosti školske djece od 10
do 12 godina između triju zemalja – Hrvatske, Švedske i
Portugala. Ispitanici su bili učenici (N = 750) iz hrvatskih,
švedskih i portugalskih škola, 54,5 % dječaka i 45,5 %
djevojčica. Primijenjen je upitnik otpornosti Child and Youth
Resilience Measure, CYRM-28. Provedene su deskriptivna
analiza podataka i jednosmjerna analiza varijance. Ukupan
rezultat, kao i rezultati na pojedinim česticama CYRM-28,
visoki su. Nađene su i razlike i sličnosti između triju zemalja.
Švedska i Portugal imaju najviše sličnosti, a zatim Hrvatska i
Švedska. Hrvatska i Portugal imaju najmanje sličnosti kad se
gledaju parovi zemalja. O rezultatima se raspravlja u
kontekstu potreba zemalja za obrazovanjem za otpornost i
primjenom kurikula otpornosti.

Ključne riječi

djeca; otpornost; međukulturna usporedba; kurikul otpornosti

Hrčak ID:

246648

URI

https://hrcak.srce.hr/246648

Datum izdavanja:

25.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.649 *