Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.69.1.1

Socijalna kreativnost učenika razredne nastave i obrasci ponašanja u sukobima u školi

Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Darko Lončarić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Anamaria Brižan ; alumna Učiteljskog fakulteta u Rijeci


Puni tekst: engleski pdf 390 Kb

str. 29-48

preuzimanja: 333

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 387 Kb

str. 9-28

preuzimanja: 554

citiraj


Sažetak

Prema teoriji rješavanja sukoba, u školi, kao odgojno-obrazovnoj instituciji, mogući su sustavni utjecaji na konstruktivna socijalna ponašanja i kvalitetne izbore. Cilj rada bio je utvrditi povezanost između kreativnog potencijala učenika razredne nastave i njihovih obrazaca ponašanja u sukobima u školi. Učenici razredne nastave (N=73; 55.1% djevojčica) sudjelovali su u istraživanju rješavanjem testa potencijalne socijalne kreativnosti EPoC-SOC. Tri obrasca učeničkih ponašanja (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja) procjenjivale su njihove učiteljice i učitelji (N=16; 38-60 godina; 96% žene). Nestandardizirani rezultati korišteni su za procjenu divergentno-eksplorativnog mišljenja kao i konvergentno integrativnog mišljenja u zadacima s dijadnim socijalnim odnosima i u grupnim zadacima. Korelacijskom analizom utvrđena je samo statistički značajna negativna povezanost obrasca izbjegavanja s postignućem na zadacima konvergentno-integrativne socijalne kreativnosti. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjima povezanosti učenikove socijalne kompetentnosti i ponašanja u sukobima.

Ključne riječi

EPoC; obrasci ponašanja u konfliktnim situacijama; razredna nastava; socijalna kreativnost

Hrčak ID:

247375

URI

https://hrcak.srce.hr/247375

Datum izdavanja:

24.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.131 *