Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21860/j.11.2.5
Problem ekohistorije u misli Milana Polića
Tomislav Krznar
; Tomislav Krznar, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Katedra za filozofiju i sociologiju, Savska cesta 77, 10000 Zagreb
Sažetak
Radom bismo htjeli povezati nekoliko dimenzija rasprave o odnosu bioetike i obrazovanja.
Prvo, htjeli bismo njime pridonijeti raspravi o filozofiji odgoja, posebno promišljajući
sadržaje i probleme filozofije odgoja, kako je to učinio hrvatski filozof Milan Polić (1946. -
2015.). Drugo, htjeli bismo osvijetliti sklop bioetičkih problema, posebno sagledanih iz kuta
obrazovanja, budući da je bioetika i akademsko područje znanja i društveni pokret, konkretno,
misaono i životno nastojanje da se promijene okolnosti i dosezi ljudskog života s namjerom
da bude manje destruktivan po život u cjelini. Rečeno po definiciji uključuje probleme
obrazovanja. Treće, htjeli bismo jednom iznova ocrtati potrebe unošenja bioetičkih sadržaja,
a mogli bismo reći i „bioetičkog načina mišljenja“, u strukture akademskog obrazovanja,
posebno u programe učiteljskih i odgojiteljskih studija. I u ovoj stvari Polićeva misao može
biti od pomoći, iako, kako nastojimo prikazati u ovom radu, Milan Polić zadržava čvrsta
uvjerenja u antropocentričke konstrukcije i njihovu realnu primjenu u životu. Unatoč tome,
posebno s pozicija njegove kritike obrazovnih sustava, njegova misao može nam biti značajni
poticaj za bioetička promišljanja sadržaja obrazovnih procesa i sustava odgoja i obrazovanja u
cjelini, što se između ostaloga vidi i u domišljatom korištenju koncepta ekohistorije.
Ključne riječi
Milan Polić, filozofija odgoja, bioetika, ekohistorija, obrazovanje
Hrčak ID:
251616
URI
Datum izdavanja:
24.12.2020.
Posjeta: 1.470 *