Izvorni znanstveni članak
Procjene nastavnika o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Anela Nikčević-Milković
orcid.org/0000-0001-6216-456X
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Hrvatska
Sažetak
Da bismo saznali imaju li daroviti učenici primjereno poticanje i potporu u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj, provedeno je istraživanje, u okviru Renzullijeve troprstenaste teorije darovitosti i Sternbergove trijarhične teorije inteligencije, na 378 učitelja i predmetnih nastavnika iz 19 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici procjenjuju da svojim radom pridonose napretku darovitih učenika, međutim, nedostaje im stručnih usavršavanja te im je potrebna veća podrška stručno-razvojne službe škole. Nastavnici uglavnom procjenjuju da bi skrb o darovitim učenicima trebala biti u domeni škole te se svi slažu da bi trebala biti u domeni gradova/općina, županija i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Nastavnici procjenjuju da s darovitim učenicima treba raditi suradnički u malim grupama, osim s područno-specifičnom darovitosti u umjetničkim područjima što zahtjeva individualizirani pristup. Svi profili nastavnika žele sudjelovati u postupcima identifikacije darovitih učenika te smatraju da je njihov angažman u praćenju napretka, podršci i vrednovanju tih učenika jako važan. Svi nastavnici navode da obogaćuju programe i organiziraju dodatne aktivnosti za darovite učenike, ali smatraju da je skrb o njima u Republici Hrvatskoj loša. Učitelji razredne nastave i nastavnici humanističkog profila najsličniji su u provođenju posebnih programa, oblika i metoda rada s darovitim učenicima. Nastavnici društvenog i humanističkog profila najviše se angažiraju u neposrednom radu s njima, a učitelji razredne nastave i nastavnici prirodoslovnog profila najviše sudjeluju u njihovoj identifikaciji.
Ključne riječi
daroviti i talentirani učenici; stanje i potrebe u radu s darovitim i talentiranim učenicima; osnovne škole u Republici Hrvatskoj; učitelji razredne nastave i predmetni nastavnici
Hrčak ID:
259415
URI
Datum izdavanja:
15.6.2021.
Posjeta: 2.503 *