Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.4
Obrada vokativnih obilježja u suvremenim udžbenicima i školskim gramatikama hrvatskoga jezika
Petra Božanić
orcid.org/0000-0002-7132-5940
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovoga rada na korpusu aktualnih udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu i srednju školu, odabranih prema Konačnom rezultatu odabira udžbenika iz „Kataloga odobrenih udžbenika u školskoj godini 2020./2021. – osnovne škole“ i Konačnom rezultatu odabira udžbenika iz „Kataloga odobrenih udžbenika u školskoj godini 2020./2021. – srednje škole“, te četirima suvremenim školskim gramatikama hrvatskoga jezika autora Silića i Pranjkovića (2007), Težaka i Babića (2016), Ham (2017) te Hudeček i Mihaljević (2019), analizirati obradu vokativa i kategorije vokativnosti u okviru nastavnoga predmeta Hrvatski jezik s obzirom na vokativna fonetska, fonološka, morfološka, sintaktička, pravopisna i pragmatičko-semantička obilježja. Rezultati istraživanja upućuju na predstavljanje vokativa kao padeža u kontekstu formalno-gramatičkoga pristupa s isticanjem njegovih oblikotvornih obilježja i sintaktičke autonomije, a komunikacijske vokativne funkcije u okviru funkcionalne jezikoslovne paradigme gotovo su posve zanemarene.
Ključne riječi
hrvatski jezik u nastavi, padeži, vokativ
Hrčak ID:
263040
URI
Datum izdavanja:
28.9.2021.
Posjeta: 1.030 *