Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.2478/crdj-2021-0011

Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima

Doris Veronika orcid id orcid.org/0000-0003-3692-2632 ; Visoka škola Aspira , Split, Hrvatska
Lidija Arambašić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.437 Kb

str. 18-35

preuzimanja: 362

citiraj


Sažetak

Svrha ovog istraživanja je istražiti koliko su u osnovnim školama zadovoljeni
preduvjeti za uvođenje tema o smrti i drugim gubicima. Cilj je bio ispitati uvjerenja
osnovnoškolskih djelatnika o poučavanju učenika o navedenim temama te ispitati
njihovo znanje o procesu tugovanja kod djece i mladih. Uzorak se sastojao od 213
školskih djelatnika iz 13 osnovnih škola iz Zagreba i uže okolice koji su ispunjavali
Ljestvicu uvjerenja o poučavanju učenika o smrti i drugim gubicima i Test znanja o procesu
tugovanja kod djece i mladih. U ovome radu prikazani su rezultati ovog empirijskog
istraživanja koji su pokazali da učitelji razredne nastave imaju uvjerenja o višoj
vlastitoj kompetentnosti za poučavanje učenika o spomenutim temama u odnosu na
učitelje predmetne nastave. Rezultati su pokazali i postojanje niske pozitivne
korelacije između uvjerenja o korisnosti poučavanja o smrti i drugim gubicima te
znanja o procesu tugovanja djece i mladih. Također je utvrđena niska negativna
korelacija između dobi sudionika i rezultata na testu znanja. Provedeno istraživanje
donosi praktične implikacije koje su važne za daljnje razmatranje ove teme te za
osmišljavanje edukacija za učitelje i stručne suradnike na temu procesa tugovanja kod
djece i mladih.

Ključne riječi

uvjerenja; znanje; tugovanje; gubitak; osnovna škola

Hrčak ID:

264473

URI

https://hrcak.srce.hr/264473

Datum izdavanja:

14.10.2021.

Posjeta: 731 *