Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22572/mi.27.2.7

Analiza pseudodogađaja u strateškom komuniciranju visokog školstva u Hrvatskoj

Lucijano Jakšić orcid id orcid.org/0000-0001-9281-6506 ; Europska poslovna škola Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Dabo orcid id orcid.org/0000-0001-9260-7384 ; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Marija Volarević ; Sveučilište VERN', Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 931 Kb

str. 163-187

preuzimanja: 413

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 931 Kb

str. 163-187

preuzimanja: 249

citiraj


Sažetak

Komunikacija s ciljanom javnosti i promocija proizvoda i usluga proteklih godina transformirala se iz mogućnosti u nužnost, a odnosi se na profitni i neprofitni sektor gospodarstva. Digitalizacija i popularizacija društvenih medija, potreba za publicitetom i dosegom do krajnjih korisnika i potrošača te praćenje konkurencije postaju primarni izazovi strateškog komuniciranja. Isticanje pojedinih elemenata poslovanja na nov i inovativan način omogućava privlačenje
pažnje javnosti te postizanje šireg publiciteta. U tome se posebno ističe alat odnosa s javnošću tzv. promidžbena dosjetka, pseudodogađaj ili PR stunt. Novi mediji, a posebno platforme za društveno umrežavanje, ovakvim sadržajima daju veliki doseg, značajnu popularnost, ali možda ono najvažnije – veliki povrat uloženog. Ovakav trend ne zaobilazi ni visoko obrazovanje. Preglednim istraživanjem ustanovljeno je da se elementi pseudodgađaja već koriste u komunikaciji svjetski poznatih visokoobrazovnih sustava, a svi se baziraju na kolektivnim i timskim aktivnostima te zajedničkom stvaranju sadržaja koji se dijeli i postaje dio medijskog izvještavanja. Cilj je ovog rada ispitati percepciju javnosti vezanu uz odabrane pseudodogađaje u hrvatskome privatnom visokom obrazovanju. Istraživanje se temelji na uzorku ciljanih javnosti privatnih visokih učilišta u Hrvatskoj te ispitivanju percepcije sadržaja i poruka pseudodgađaja kojima se promoviraju visoka učilišta. U radu je primijenjen dvostruki metodološki pristup kako bi se ostvario postavljeni cilj. Metodom analize sadržaja ispitan je javno dostupan medijski sadržaj o odabranim privatnim visokim učilištima te su doneseni zaključci o fokusu medijske objave, vrijednosnoj orijentaciji
prema pseudodogađaju te prema visokom učilištu. Metodom Q ispitana je percepcija ciljanih javnosti vezano uz promotivne aktivnosti visokog školstva u Hrvatskoj, konkretno odabranih pseudodogađaja na njihovome visokom učilištu. Privatno visoko školstvo u Hrvatskoj karakterizira visoka konkurentnost. S time je povezana i potreba za odabirom odgovarajućih komunikacijskih aktivnosti. Doprinos je ovog rada i u eksplorativnom pristupu fenomenu pseudodogađaja u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te detektiranju promotivnih elemenata odabranih visokoobrazovnih institucija.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; promocija; pseudodogađaj; strateška komunikacija; visoko obrazovanje

Hrčak ID:

267771

URI

https://hrcak.srce.hr/267771

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.726 *