Poljoprivreda, Vol. 27 No. 2, 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18047/poljo.27.2.10
Eksperiment odabira na svježem mesu crne slavonske svinje: preliminarno istraživanje
Sanja Jelić Milković
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Ružica Lončarić
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Krunoslav Zmaić
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
David Kranjac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Maurizio Canavari
; Alma Mater Studiorum University of Bologna, Viale Fanin 50, Bologna, Italy
Sažetak
Dosada u Hrvatskoj metodom eksperimenta odabira nisu provedena istraživanja koja se bave preferencijama potrošača prema određenomu poljoprivredno‐prehrambenom proizvodu . Dostupno je malo podataka o preferencijama hrvatskih potrošača s obzirom na društvenu odgovornost (očuvanje bioraznolikosti, održivost ruralnoga prostora i dobrobit životinja) i odnos prema izboru i ponašanju potrošača u korist lokalnih pasmina svinja, u ovome slučaju pasmine crne slavonske svinje. Za prikupljanje podataka korištena je anketa, a kao instrument korišten je anketni upitnik. Istraživanje je provedeno na uzorku od n = 100 hrvatskih potrošača, anketiranih putem interneta s pomoću hipotetskoga eksperimenta odabira. Podatci su analizirani s pomoću triju logit modela: multinomnoga logit model (MNL), modela slučajnih parametara (RPL) i modela slučajnih parametara — pogreške u komponentama (RPL-EC) kako bi se ispitale heterogene sklonosti potrošača prema svježemu butu crne slavonske svinje. Prema podatcima istraživanja, hrvatski potrošači preferiraju tamniju crvenu boju svježega svinjskog mesa crne slavonske svinje uzgajane u otvorenome i poluotvorenom sustavu držanja. Također, u odnosu na meso bez oznaka, potrošači preferiraju svježe meso s geografskim oznakama kontinentalna Hrvatska i kontinentalna Hrvatska + ZOI .
Ključne riječi
svježe meso; crna slavonska svinja; eksperiment odabira; multinomni logit; model slučajnih parametara i model slučajnih parametara — pogreške u komponentama
Hrčak ID:
268002
URI
Datum izdavanja:
22.12.2021.
Posjeta: 1.759 *