Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31896/k.25.10

Tehnike zrcaljenja u Real-Time računalnoj grafici

Christian Clemenz ; University of Applied Arts Vienna, Vienna, Austria
Leonard Weydemann ; University of Applied Arts Vienna, Vienna, Austria


Puni tekst: engleski pdf 5.366 Kb

str. 87-95

preuzimanja: 835

citiraj


Sažetak

Zrcaljenja imaju dugu povijest primjene u računalnoj grafici zbog njihove važnosti u prenošenju realističnosti prikaza te prikaza dubine i omjera na slikama. Pri implementaciji zrcaljenja dolazimo do raznih teškoća i svako novo rješenje često imaju svoju cijenu. Pristupi implementacije ovise o geometriji plohe na kojoj leži prikaz, Što je ploha zakrivljenija, to je teže postići vjerni prikaz. Tehnike možemo kategorizirati u one koje rade sa stvarnom geometrijom zrcaljenih objekata te one koje rade samo sa slikama objekata. Kod zakrivljenih ploha koriste se tehnike bazirane na slikama, dok se kod ravninskih ploha koristi zrcaljena geometrija jer nema iskrivljenja. Zahvaljujući trenutnom razvoju tehnologije grafičkih hardvera, metoda praćenja zraka (ray tracing) postaje sve isplativija u real-time primjeni. Mnoga moderna rješenja kombiniraju razne pristupe i dolazi do hibridnih tehnika.
U ovom radu dajemo pregled tehnika korištenih u primjeni računalne grafike za postizanje real-time zrcalnih slika. Naglašavamo probleme koji nastaju pri korištenju određene tehnike te njihove mogućnosti u pogledu stvaranja međuzrcaljenja. Naposljetku, opisujemo kako moderni alati za renderiranje rješavaju probleme zrcaljenja,

Ključne riječi

zrcaljenje; međuzrcaljenje; real-time renderiranje

Hrčak ID:

269251

URI

https://hrcak.srce.hr/269251

Datum izdavanja:

27.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.957 *