Nursing journal, Vol. 27 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.27.1.5
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju
Marija Čatipovć
; Specijalistička pedijatrijska ordinacija Marija Čatipović, Borisa Papandopula 26, Bjelovar, Hrvatska
Zrinka Puharić
; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Mirna Žulec
; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Maria Magdalena Bilić
; Dom zdravlja Zagreb-Centar, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj: Cilj je istraživanja utvrditi učinkovitost ponuđenog programa edukacije o dojenju te korelacije namjera, stavova i znanja ispitanika o dojenju.
Metode: Validiranim upitnikom namjera, stavova i znanja o dojenju (BIAKQ, Breastfeeding intentions, attitudes, and knowledge questionnaire) ispitane su namjere, stavovi i znanje studenata druge godine stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru prije i nakon provedene edukacije o dojenju. Značajnost razlika u namjerama, stavovima i znanju ispitanika prije i nakon provedene edukacije analizirana je t-testom i Wilcoxonovim testom, a povezanost Spearmanovim koeficijentom korelacije.
Rezultati: Pronađena je statistički značajna pozitivna promjena u stavovima i namjerama te u ukupnim rezultatima na BIAKQ upitniku nakon provedene edukacije. Nije bilo značajnog pozitivnog pomaka u znanju o dojenju koje je kod studenata bilo vrlo dobro i prije provedene edukcije. Korelacija rezultata na ljestvicama namjera i stavova, međusobno i u odnosu na ukupne rezultate ostvarene u upitniku, bila je statistički značajna i jaka. Rezultati potvrđuju da je edukacija o dojenju pozitivno utjecala na emocionalnu i motivacijsku komponentu stavova unatoč tomu što učinak na kognitivnu komponentu nije bio statistički značajan.
Zaključak: Provedena edukacija o dojenju za studente je potvrdila svoju učinkovitost u korekciji stavova i namjera ispitanika o dojenju, bez statistički značaj- nog poboljšanja znanja ispitanika. Potrebna su dodatna istraživanja na uzorcima studenata drugih regija Hrvatske, te u slučaju potvrde učinkovitosti programa edukacije, istu edukaciju treba učiniti dostupnom online svim predavačima i studentima kojima je edukacija o dojenju predmet interesa.
Ključne riječi
studenti sestrinstva; dojenje; edukacija
Hrčak ID:
275265
URI
Datum izdavanja:
14.4.2022.
Posjeta: 1.115 *