Acta clinica Croatica, Vol. 60. No. 4., 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20471/acc.2021.60.04.02
Učinci izobrazbe o dojenju na učenike srednje škole 6 mjeseci nakon izobrazbe
Marija Čatipović
orcid.org/0000-0003-4352-6419
; Marija Čatipović Specialist Pediatric Dispensary, Bjelovar, Croatia
Martina Marković
; Feniks Institute for Health Care, Bjelovar, Croatia
Josip Grgurić
; UNICEF Office for Croatia, Zagreb, Croatia
Sažetak
Stavovi o dojenju formiraju se već u predadolescentnoj-adolescentnoj dobi pa je potrebno obrazovne programe o dojenju
usmjeriti na tu dobnu skupinu. Većina autora s tim ciljem predlaže uporabu škole kao etablirane obrazovno-odgojne ustanove
te razvijaju različite obrazovne programe. Autori su ponudili obrazovni program prilagođen kulturološkim, sociološkim,
zakonskim, zdravstvenim i drugim specifičnostima sredine kojoj ispitanici pripadaju. Upitnik o namjerama i znanju primijenjen
je kako bi se izmjerili dugotrajni učinci izobrazbe (nakon 6 mjeseci) na skupini od 155 učenika. Ispitanici su podijeljeni
u dvije skupine: eksperimentalnu (n=101, gimnazija) i kontrolnu skupinu (n=54, Medicinska škola Bjelovar). Eksperimentalna
skupina je pohađala program izobrazbe o dojenju, a kontrolna nije. Studiju je odobrilo Ministarstvo obrazovanja i znanosti,
a suradnju sa školama etička povjerenstva škola. Šest mjeseci nakon izobrazbe o dojenju učenici u eksperimentalnoj
skupini znatno su poboljšali svoje namjere i znanje o dojenju u usporedbi s početnim rezultatima (prije izobrazbe). Međutim,
6 mjeseci nakon izobrazbe njihovo znanje i namjere bili su manje pozitivni nego nedugo nakon izobrazbe, što je opisano u
prethodnom radu. Autori predlažu formiranje tima stručnjaka koji će izraditi strukturirani program izobrazbe o dojenju za
učenike srednjih škola, prilagođen dobi i interesima učenika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
275427
URI
Datum izdavanja:
1.12.2021.
Posjeta: 1.232 *