Acta turistica, Vol. 34 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/at/2022.34.1.51
KORISNIČKO PRIHVAĆANJE DIGITALIZACIJE HOTELSKIH RESTORANA: PRIMJENA MODELA PROŠIRENOG PRIHVAĆANJA TEHNOLOGIJE
Pero Labus
orcid.org/0000-0001-8098-7711
; Retoi d.o.o., Split, Croatia
Dejan Jelovac
orcid.org/0000-0002-8128-2243
; Faculty of Information Studies in Novo mesto, Novo mesto, Slovenia
Sažetak
Model prihvaćanja tehnologije i njegovo proširenje vodeći je teorijski obrazac u istraživanju korisničkog usvajanja pametnih tehnologija općenito pa tako i u ugostiteljstvu i turizmu. U istraživanju je korišten prilagođeni model korisničkog prihvaćanja tehnologije na prihvaćenost novog koncepta digitalne vinske karte i jelovnika u hotelskim restoranima u Hrvatskoj i Srbiji. Rezultati 406 samoispunjujućih upitnika dobiveni su metodom modeliranja strukturnih jednadžbi. Analiza rezultata pokazala je da subjektivni dojam o lakoći korištenja i korisnosti te osobni užitak objašnjava znatna odstupanja u namjeri ponašanja korisnika o povratku u restoran i/ili širenju pozitivne usmene predaje kao i doživljene kvalitete usluge. Dojam rizika povezanog s korištenjem tehnologije imao je zanemariv utjecaj na dva rezultata u fokusu ovog istraživanja koji potvrđuju i proširuju prethodna istraživanja o korisničkom prihvaćanju tehnologije u ugostiteljskom sektoru. Analiziraju se implikacije ovih rezultata za menadžere te se predlažu smjernice za buduća istraživanja.
Ključne riječi
restoranski jelovnik; digitalni jelovnik; vinske karte; hotelski restorani; model prihvaćanja tehnologije; zadovoljstvo korisnika
Hrčak ID:
279383
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 2.910 *