Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22522/cmr20220176

Lobiranje kao grana odnosa s javnošću

Karlo Kanajet orcid id orcid.org/0000-0002-5894-5416 ; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 74-89

preuzimanja: 994

citiraj


Sažetak

Lobiranje je široko rasprostranjena praksa zagovaranja interesa kod donositelja odluka. Unatoč tome, nedovoljno je teoretski obrađeno. Ovaj rad zauzima pristup kako se lobiranje najpreciznije može shvatiti kao grana odnosa s javnošću. Stoga se pojmovi važni za lobiranje uspoređuju s pojmovima iz teorije odnosa s javnošću. Pokazuje se kako je u okviru pitanja regulacije tema transparentnosti bitna i za jedno i za drugo područje. Utjecaj kao važna odrednica lobiranja obzirom na teškoću definiranja može se usporediti s publicitetom. Utvrđeno je kako se ovaj pojam također preklapa s kategorijama persuazije i „meke moći“. Još jedno preklapanje pokazalo se na primjeru usporedbe interesnih skupina i dionika, kod kojih je i u lobiranju, i u odnosima s javnošću, bitno načelo organiziranosti. Posljednji argument u prilog definiranja lobiranja kao grane odnosa s javnošću istaknut je korištenjem istovjetnih tehnika i alata, u prvom redu razgovora.

Ključne riječi

lobiranje; odnosi s javnošću; regulacija; utjecaj; interesne skupine; tehnike

Hrčak ID:

280736

URI

https://hrcak.srce.hr/280736

Datum izdavanja:

18.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.817 *