Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2022.2.395
Uloga osobina ličnosti u oblikovanju poduzetničke namjere: Komparativna studija Južne Koreje i Vijetnama
Phuong Mai Nguyen
orcid.org/0000-0002-2704-9707
; nternational School, Vietnam National University Hanoi, Hanoi, 10 000, Vietnam.
Thi-Minh-Ngoc Luu
Phuc Nguyen Nguyen
Sažetak
Ovaj rad istražuje ulogu osobina ličnosti u njegovanju poduzetničkih namjera u
Južnoj Koreji i Vijetnamu. Razvili smo znanstveni model za ispitivanje integriranog
utjecaja pozitivnih poduzetničkih karakteristika kao i utjecaj mračne trijade na
poduzetničke namjere u Južnoj Koreji i Vijetnamu. Primarni podaci dobiveni
anketiranjem 550 studenata u Južnoj Koreji i 700 studenata u Vijetnamu
prikupljeni su korištenjem prikladne metode uzorkovanja u anketi koju su sami
proveli. Koristili smo modeliranje strukturnim jednadžbama (SEM) za analizu
strukturnih odnosa između pozitivnih poduzetničkih atributa, tamnih trijada i
poduzetničke namjere u dva uzorka. Također su provedeni T-testovi kako bi se
istražile razlike u poduzetničkim namjerama studenata u Južnoj Koreji i Vijetnamu
s obzirom na njihovo obiteljsko porijeklo i spol. Rezultati su pokazali da pozitivne
poduzetničke osobine i mračne trijade različito utječu na poduzetničke namjere u
dvije zemlje. Dok je mračna trijada uglavnom utjecala na namjeru vijetnamskih
studenata da se pokrenu, korejski studenti dobili su veći utjecaj od pozitivnih
poduzetničkih karakteristika kao što su tolerancija na rizik, lokus kontrole i
poduzetničke budnosti. Iznenađujuće, spol i obiteljska tradicija ne utječu na
poduzetničke namjere studenata. Na temelju naših otkrića, predložili smo da
kreatori politika i visokoškolske ustanove u Južnoj Koreji i Vijetnamu promiču
poduzetničke namjere studenata u budućnosti.
Ključne riječi
poduzetničke namjere; osobine ličnosti; mračna trijada; Južna Koreja; Vijetnam
Hrčak ID:
289643
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 1.317 *