Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32914/mcpr.13.1-2.1

ANALIZA MEDIJSKIH SADRŽAJA O HRVATSKIM BRANITELJIMA NA INTERNETSKIM PORTALIMA

Ivan Balabanić ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Miriam Mary Brgles ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Josip Ježovita ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 407 Kb

str. 1-11

preuzimanja: 326

citiraj


Sažetak

Istraživanje medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima na internetskim portalima provedeno je u prvoj dionici projekta Analiza društvenih faktora koji utječu na kvalitetu života braniteljske populacije – smjernice za budućnosti tijekom 2021. i 2022. godine. Cilj istraživanja bio je ustanoviti koji društveni akteri imaju mogućnost iznošenja stavova i mišljenja o braniteljskoj populaciji u digitalnoj javnoj sferi te analizirati glavne obrasce sudova koje iznose kao i učinak takve javne komunikacije na socijalnu konstrukciju mišljenja i stavova o braniteljskoj populaciji. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja, a teorijski utemeljeno u modelu javnih arena. Analizirali su se sadržaji objavljeni na jedanaest internetskih portala u razdoblju od 1. siječnja 2016. godine do 31. prosinca 2020. godine. Rezultati su pokazali da su političari na vlasti dominantni akteri koji najčešće govore o braniteljima i 88,3% njihovih sudova bilo je pozitivno intonirano. Sami branitelji su na trećem mjestu, nakon skupine novinara, što ukazuje na dobru poziciju branitelja u javnoj areni. Također, u većini (84,7%) analiziranih elektroničkih publikacija pronađeni su eksplicitni vrijednosni sudovi aktera prema braniteljima, čime se potvrdio visok socijalni i politički kapital te skupine. Od analiziranih skupina povezanih s braniteljima (pojedinac, obitelj, branitelji…) najviše se komentiralo “branitelje općenito“ (61,5%), iz čega zaključujemo da se o braniteljima u medijskom prostoru govori kao o svojevrsnom fenomenu, a manje kao o heterogenoj društvenoj skupini unutar koje različiti pojedinci i skupine imaju specifične probleme i potrebe, što pokazuje da ti specifični problemi branitelja nisu dobili prostor unutar javne medijske arene te se putem mreže operativaca (političara na vlasti) nisu mogli prenijeti ni u druge javne arene, poput političke, koja ima moć poboljšati socijalni status braniteljske populacije.

Ključne riječi

mediji; hrvatski branitelji; model javnih arena; analiza sadržaja; vrijednosni sudovi

Hrčak ID:

296605

URI

https://hrcak.srce.hr/296605

Datum izdavanja:

28.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.043 *