Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4413
Istraživanje potencijalnih razlika u pristupima učenju nadarenih i prosječnih učenika putem rezultata PISA testova iz matematike
Corneliu Simut
orcid.org/0000-0002-1001-230X
; University of Pretoria, Department of Systematic and Historical Theology
Brian Godor
; Erasmus University of Rotterdam, Department of Psychology, Education, and Child Studies
Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća način na koji učenici uče, tj. njihovi „pristupi učenju” karakterizirani su učeničkom percepcijom vlastite obrazovne okoline, njihovim koncepcijama o učenju i percepcijom sebe kao aktivnih sudionika u procesu učenja. Jednako tako, razlike između pristupa učenju darovitih i prosječnih učenika ostaju nejasne. Stoga su u ovom istraživanju korišteni podatci američkoga Međunarodnoga programa za ispitivanje znanja i vještina učenika (PISA-2009) kako bi ispitalo prije spomenute razlike na uzorku petnaestogodišnjih učenika. U ovom istraživanju upotrijebljeno je strukturirano modeliranje, unutar kojega je provedena analiza višestrukih skupina. Ustanovljena je invarijanta između dvije skupine, a posljedično testiranje aritmetičkih sredina pokazalo je da se primjena tri istraživana pristupa učenju znatno razlikuje između skupina. Daroviti učenici koristili su više razine strategija kontrole i nadgledanja, dok su prosječni učenici koristili više razine zapamćivanja. Implikacije ovoga istraživanja za praksu poučavanja odnose se na prilagođavanje kurikula s ciljem pružanja više prilika darovitim učenicima za sudjelovanje kroz diferencijaciju nastave. Slično tome, prosječne učenike treba podupirati u njihovu odmicanju od tehnika zapamćivanja i u korištenju strategija elaboracije.
Ključne riječi
daroviti učenici; metakognitivne vještine; PISA testovi iz matematike; pristupi učenju; PISA testovi iz matematike; strategije učenja.
Hrčak ID:
302994
URI
Datum izdavanja:
29.3.2023.
Posjeta: 1.284 *