Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.11567/met.38.2.4

Hrvatska dijaspora kao potencijalno turističko tržište: primjer Kanade

Doris Peručić orcid id orcid.org/0000-0003-1329-2666 ; Edward Bernays University of Applied Sciences, Zagreb
Marijana Greblički orcid id orcid.org/0000-0002-2323-9087 ; Department of Applied Mathematics and Statistics, University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Zagreb
Adrian Beljo ; Edward Bernays University of Applied Sciences, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 590 Kb

str. 199-222

preuzimanja: 272

citiraj


Sažetak

Pripadnici dijaspore osjećaju snažnu povezanost s domovinom. Njihovi motivi za putovanje u domovinu kreću se od posjeta domovini, rodbini i prijateljima, traženja »korijena«, odlaska na važne državne i vjerske praznike, konferencije i obrazovne programe do korištenja zdravstvenih usluga, obilaska turističkih atrakcija i odmora. Svrha je istraživanja identificirati i analizirati osobne motive pripadnika hrvatske dijaspore koja boravi u Kanadi za posjet domovini, njihov sociodemografski profil, karakteristike putovanja, turističko iskustvo i buduće namjere putovanja. Empirijsko istraživanje provedeno je među pripadnicima hrvatske kanadske zajednice. Temelji se na online anketi provedenoj u razdoblju od siječnja do ožujka 2022. godine. Rezultati pokazuju da su hrvatski Kanađani atraktivan tržišni segment za dijasporski turizam. Primarni motivi putovanja u Hrvatsku povezani su s posjetom obitelji i prijateljima, posjetom domovini i odlaskom na odmor na more. Za iseljeničku populaciju nostalgija/čežnja za domom drugi je najvažniji motiv putovanja u Hrvatsku, dok je za njihove potomke to razgledavanje/posjećivanje turističkih atrakcija. Ispitanici rođeni u Kanadi zadovoljniji su razvojem turizma od onih rođenih u Hrvatskoj. Više od 80% pripadnika hrvatske dijaspore koja živi u Kanadi sigurno planira posjetiti ili ponovno posjetiti svoju domovinu u budućnosti. Rad daje novi uvid u motivaciju i ponašanje hrvatskih Kanađana kao potencijalnih turista koji posjećuju Hrvatsku, što je u literaturi o turizmu nedovoljno istraženo. Omogućuje se bolje razumijevanje jedinstvenih karakteristika i prirode putovanja pripadnika dijaspore dviju generacijskih skupina, što donositeljima odluka omogućuje prilagodbu njihovim potrebama. Studija daje smjernice za bolje upravljanje dijasporskim turizmom.

Ključne riječi

dijasporski turizam; hrvatsko-kanadska zajednica; motivi za putovanje u Hrvatsku; karakteristike putovanja; turističko iskustvo; buduće namjere putovanja

Hrčak ID:

306932

URI

https://hrcak.srce.hr/306932

Datum izdavanja:

1.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 841 *