Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prijedlog naprednog analitičkog modela za preporuku glazbe baziranom na potpunom algoritmu pretraživanja temeljenom na praćenju unatrag za odlučivanje o zadovoljavanju formula propozicijske logike u konjunktivnom normalnom obliku (DPLL)

Barbara Lončarić
Zlatan Morić
dr. sc. Mislav Balković


Puni tekst: hrvatski pdf 539 Kb

str. 73-114

preuzimanja: 191

citiraj


Sažetak

Stručnjaci koji se bave potrošačima, sve češće koriste glazbu i targetiranje ljudskih osjetila koja pokazuju pozitivan učinak na aktivaciju potrošača. Takvu vrstu marketinga nazivamo osjetilni marketing. Uporabom čimbenika koji pozitivno utječu na potrošače, postoji mogućnost stvaranja emocionalne povezanosti s njima, što na kraju vodi do lojalnog, zadovoljnog korisnika. Želja je marketinških stručnjaka upoznati svoje potrošače te na temelju njihovih preferencija kreirati marketinšku komunikaciju. Istraživanje se sastoji od dva dijela: u prvom je provedena empirijska analiza te je u drugom predstavljen prijedlog analitičkog modela. U svrhu istraživanja, provedena je anketa na hrvatskom i portugalskom jeziku. Prijevod ankete na portugalski omogućio je istraživanje tržišta u Brazilu te validaciju i usporedbu sa Hrvatskim tržištem. Rezultati istraživanja prikazani su kroz interpretacije i vizualizacije. Svrha ankete je poredstaviti percipiranost glazbe i njena važnost kod potrošača prilikom odlaska u trgovine ili trgovačke centre. Ovaj rad istražuje kako iskoristiti saznanje o utjecaju glazbe i algoritme umjetne
inteligencije u kreiranju pozitivnog okruženja, atmosfere za potrošače. Također istražuje razmišljanja ljudi o utjecaju glazbe na njih, atmosferu, potrošače i sl. te postoje li razlike u razmišljanjima različitih skupina ispitanika. Cilj je prikazati korisnost sustava za preporuku glazbe unutar trgovačkih centara, temeljenog na DPLL algoritmu. Ovakav algoritam omogućuje analizu korisnika i kao rezultat prikazuje koje pjesme oni žele slušati, odnosno one koje im nisu zanimljive. Krajnji ishod je prijedlog modela za preporuku glazbene lista koja zadovoljava najveći mogući broj korisnika koji se nalaze unutar neke ciljane grupe, na primjer posjetitelji trgovačkog centra.

Ključne riječi

Osjetilni marketing, senzorni marketing, glazba, utjecaj glazbe, potrošači, DPLL algoritam, trgovački centri.

Hrčak ID:

307323

URI

https://hrcak.srce.hr/307323

Datum izdavanja:

13.8.2023.

Posjeta: 474 *