Stručni rad
https://doi.org/10.46672/aet.9.2.6
POZICIONIRANJE CIJENA, PERSONALIZACIJA I PRAVEDNOST U UPRAVLJANJU PRIHODOM U HOTELIJERSTVU
Sandra Brborović
orcid.org/0000-0001-6533-3517
; Aspira - Visoka škola za menadžment i dizajn
Sažetak
Svrha: Cilj je ovog rada istražiti sve rašireniju praksu upravljanja prihodima u hotelskoj industriji, s fokusom na etička pitanja koja se odnose na personalizirani pristup i pravednost cijena. U radu se predlažu relevantne strategije koje hotelski stručnjaci trebaju uzeti u obzir u trenutnom turbulentnom okruženju, u svojim nastojanjima da dođu do pravih kupaca i maksimiziraju svoje prihode.
Metodologija: Pregled literature, koja se sastoji od relevantnih studija, novijih trendova u ugostiteljstvu i hotelskoj industriji, sažima mogućnosti pozicioniranja cijena te načela u praksi upravljanja hotelskim prihodom.
Rezultati: Praksa upravljanja prihodom postala je jedan od osnovnih alata osiguravanja prihoda u
ugostiteljstvu, a osobito je naglašena u trenutnim globalnim kriznim vremenima. Dinamično određivanje cijena, temeljeno na kriterijima cjenovne diskriminacije, poduprto algoritamskim sustavima, predstavlja vitalni hotelski alat za upravljanje prihodom koji evoluira u cijene krojene po mjerilu kupca ili personalizirane cijene. Kako bi uskladio svoje poslovne ciljeve s promjenjivom potražnjom, hotelski menadžment treba imati odgovorne strategije te implementirati vrijedne i pravedne standarde svojim klijentima. Ovaj pregledni rad predlaže sljedeće pouzdane strategije: pozicioniranje cijena u mikrosegmentu, pozicioniranje cijena s obzirom na segmentiranje gostiju, održivost u određivanju cijena, transparentnost cijena i komunikacije, utjecaj na sustave upravljanja
prihodom i ljudsko odlučivanje, nepovredivost internih podataka i obrazovanje dionika.
Vrijednost/zaključak: Ovo gledište pruža niz preporuka za okosnicu upravljanja hotelskim
prihodom, uzimajući u obzir trenutne ekonomske i društvene dileme, kombinirajući profitabilnost,
etiku i održivost.
Ključne riječi
upravljanje prihodom, hoteli, cijene, personalizacija, etika, pravednost
Hrčak ID:
311469
URI
Datum izdavanja:
15.12.2023.
Posjeta: 1.131 *