Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc57/4/2

Procjena promjene boje, estetske percepcije, zadovoljstva tretmanom i nuspojava poslije korištenja komercijalnih proizvoda za izbjeljivanje

Antonija Tadin orcid id orcid.org/0000-0002-5365-9816 ; Katedra za restaurativnu dentalnu medicinu i endodonciju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Hrvatska; Zavod za maksilofacijalnu kirurgiju Kliničkoga bolničkog centra Split, Hrvatska
Sara Galić ; Privatna ordinacija, Metković, Hrvatska
Lidia Gavić ; Katedra za restaurativnu dentalnu medicinu i endodonciju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 823 Kb

str. 300-315

preuzimanja: 158

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 823 Kb

str. 300-315

preuzimanja: 39

citiraj


Sažetak

Svrha: Željela se ispitati učinkovitost komercijalno dostupnih proizvoda za izbjeljivanje zuba te utjecaj tih tretmana na zadovoljstvo ispitanika i njihovu estetsku samopercepciju. Materijali i metode: Ukupno 56 sudionika bilo je nasumično raspoređeno u tri skupine prema vrsti proizvoda za izbjeljivanje (zubna pasta, olovka ili kombinacija obaju proizvoda). U ovoj prospektivnoj studiji promjene u boji zuba mjerene su spektrofotometrom u trima različitim vremenskim točkama (početno mjerenje, 7 dana i 14 dana poslije početka korištenja proizvoda za izbjeljivanje). Tijekom tog razdoblja ispitanicima je podijeljen upitnik PIDAQ. Na kraju istraživanja procijenjeno je zadovoljstvo sudionika rezultatima izbjeljivanja (ocjenjivano na Likertovoj ljestvici od pet stupnjeva) i njihova percepcija nuspojava. Rezultati: Sudionici koji su se koristili samo olovkom za izbjeljivanje zuba ili u kombinaciji s pastom za izbjeljivanje istaknuli su znatna poboljšanja u boji zuba i indeksu bjeline poslije 7 i 14 dana u usporedbi s onima koji su upotrebljavali samo pastu za izbjeljivanje (p ≤ 0,001). No nisu pronađene znatne razlike između proizvoda kad je riječ o ukupnom zadovoljstvu tretmanom, percepciji konačne boje zuba i udobnosti tretmana. Osim psihološkog utjecaja, poslije 14 dana (p ≤ 0,001) nisu uočene značajne razlike u rezultatima upitnika PIDAQ-a između različitih proizvoda za izbjeljivanje zuba u različitim vremenskim točkama. Važno je napomenuti da je 16,6 % ispitanika prijavilo osjetljivost oralne sluznice, a veći postotak, odnosno 27,8 %, istaknuo je osjetljivost zuba tijekom primjene olovke za izbjeljivanje. Zaključak: Kombinacija paste za izbjeljivanje zuba i olovke za izbjeljivanje, te samostalna uporaba olovke za izbjeljivanje, pokazala je objektivno učinkovite rezultate u promjeni boje zuba. No primjena komercijalno dostupnih preparata za izbjeljivanje zuba nije znatno utjecala na samopercipirano zadovoljstvo sudionika, ni na njihove psihosocijalne ishode, bez obzira na vrstu korištenog proizvoda.

Ključne riječi

sredstva za izbjeljivanje zubi; izbjeljivanje zubi; boja; zadovoljstvo bolesnika; paste za zube; boja zuba; zadovoljstvo pacijenata; nuspojave pasta za zube; olovka za izbjeljivanje

Hrčak ID:

311908

URI

https://hrcak.srce.hr/311908

Datum izdavanja:

27.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 280 *