Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/1.9

UTJECAJ MODELA RADA NA PONAŠANJE POTROŠAČA HRANE TIJEKOM PANDEMIJE COVID-19

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi
Marija Mavračić ; Diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
Lucija Blašković orcid id orcid.org/0000-0002-7746-1070 ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za informatiku i matematiku *
Marina Tomić Maksan ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 738 Kb

str. 177-196

preuzimanja: 147

citiraj


Sažetak

Pandemija COVID-19 utjecala je na sve segmente života ljudi diljem svijeta. Ograničenje kretanja i socijalno distanciranje utjecali su na ponašanje potrošača i pojavu različitih potrošačkih trendova od kojih je jedan od najvažnijih rad od kuće. Glavni ciljevi ovog rada su (1) identificirati promjene u ponašanju potrošača pri kupnji, pripremi i konzumiranju hrane tijekom pandemije COVID-19, (2) istražiti utjecaj modela rada na ponašanje potrošača hrane tijekom pandemije. Provedeno je online istraživanje na prigodnom uzorku od 625 ispitanika u Republici Hrvatskoj. Kategorije hrane u kojima se najviše povećala potrošnja su brašno, povrće i voće, dok je najveći pad zabilježen u kategoriji alkoholnih pića te u kategoriji slatkiša i slanih grickalica. Studija potvrđuje da je model rada tijekom pandemije utjecao na neke aspekte ponašanja potrošača hrane. Potrošači koji su radili od kuće rjeđe su odlazili u trgovinu i bili su skloniji planiranoj kupnji hrane, kupovali su veće količine i stvarali zalihe hrane, a pridavali su i veću važnost vremenu dostupnom za pripremu hrane od potrošača koji su radili u uredu. Rezultati pozuju da su neizvjesnost i izloženost riziku tijekom pandemije COVID-19 oblikovali način na koji potrošači kupuju, pripremaju i konzumiraju hranu, no tek s vremenom ćemo moći odrediti koje su promjene u potrošača privremene, a koje će se održati dugoročno.

Ključne riječi

pandemija COVID-19; model obavljanja rada; hrana; ponašanje potrošača

Hrčak ID:

317748

URI

https://hrcak.srce.hr/317748

Datum izdavanja:

11.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 530 *