Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2024.1.1

Glazba kao dio posjetiteljeva iskustva virtualnog muzeja

Tanja Komarac orcid id orcid.org/0000-0001-6282-3887 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *
Karla Karabatić orcid id orcid.org/0009-0006-5132-2896

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 1-20

preuzimanja: 97

citiraj


Sažetak

Glazba kao element okruženja uslužnih poduzeća ima bitnu ulogu. Smatra se da utječe na stvaranje pozitivnih emocija kod korisnika, doprinosi boljoj izgradnji odnosa između korisnika i poduzeća, ali i da ima različita značenja za korisnike. Uloga glazbe kod iskustva virtualnog posjeta muzeju (kao specifičnoj vrsti usluge) još uvijek je nedovoljno istražena. Stoga je cilj rada bio otkriti kakvu ulogu ima glazba kod iskustva posjete virtualnom muzeju. Provedeno je kvantitativno istraživanje na namjernom prigodnom uzorku od 105 mladih ispitanika posjetitelja virtualnog muzeja, podijeljenih u dvije skupine. Skupina A posjetila je virtualni muzej s originalnom ambijentalnom repetitivnom kompozicijom. Skupina B posjetila je isti virtualni muzej, ali uz glazbenu pratnju kompleksnije kompozicije koja obuhvaća više žanrova. Rezultati istraživanja su pokazali da posjetitelji očekuju glazbu prilikom obilaska virtualnog muzeja i da glazba može doprinijeti boljem shvaćanju izložbe. Također, otkriveno je da kompleksnija glazbena kompozicija s više žanrova može poboljšati iskustvo posjetitelja virtualnog muzeja.

Ključne riječi

muzeji; virtualni muzej; glazba; iskustvo; mladi posjetitelji

Hrčak ID:

319011

URI

https://hrcak.srce.hr/319011

Datum izdavanja:

9.7.2024.

Posjeta: 313 *