Pregledni rad
Prijelaz djece iz vrtića u školu - Percepcija odgojitelja i učitelja prema konceptualnom okviru Child-centered competences for early childhood education and care (CCECC)
Antonija Vukašinović
orcid.org/0000-0002-3564-3386
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Bruno Matijašević
orcid.org/0000-0002-0769-7248
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Važnost ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja očituje se u razvoju kompetencija djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu, stoga je nužno kontinuirano uspostavljati relacije između sustava obrazovanja. Kvalitetna relacija između odgojitelja i učitelja rezultira dobrobitima koje osnažuju dijete u emocionalnom, kognitivnom i socijalnom aspektu. Na taj način dijete dolazi u poznatu sredinu, a učitelj je upoznat s cjelokupnim rastom i razvojem djeteta. Stoga je cilj istraživanja dobiti cjelovitu sliku o važnosti prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu iz perspektive učitelja i odgojitelja. Uzorak istraživanja čine osam odgojitelja dječjih vrtića i osam učiteljica osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Dvije odvojene fokus grupe održale su se putem Zoom aplikacije. Sudionici su upoznati s etičkim aspektom istraživanja. Pitanja koja su se koristila formulirana su prema konceptualnom okviru Child-centred Competences for Early Childhood Education and Care (CCECC) i obuhvaćaju kulturološka, organizacijska i pedagoška područja te područje oblikovanja kurikuluma koje rezultira dobrobiti za dijete. Osim navedenih pitanja, sudionici su imali priliku razmijeniti ideje i mišljenja te savjete u unaprjeđenju akcija koje doprinose lakšem prijelazu. Rezultati tematske analize istraživanja upućuju na potrebu jačanja relacije međuodnosa sustava dječjeg vrtića i osnovne škole akcijama i mogućom uspostavom modela koji bi bio utkan u kurikulumske sastavnice dječjeg vrtića i osnovne škole.
Ključne riječi
holistički pristup; osnovna škola; rano djetinjstvo; tranzicija; vrijednosti
Hrčak ID:
320478
URI
Datum izdavanja:
1.6.2024.
Posjeta: 220 *