Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.14256/JCE.4024.2024

Istraživanje upotrebe betona i uvaljanog betona umjesto vruće bitumenske mješavine pri izgradnji kolnika autoceste u regijama s visokim temperaturama

Sedat Özcanana
Turan Fıratb
Özgür Özcana


Puni tekst: hrvatski pdf 7.449 Kb

str. 813-827

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 7.447 Kb

str. 813-827

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

mješavine (engl. hot mix asphalt – HMA), usredotočujući se na poteškoće s kolotrazima pogoršane visokim temperaturama koje mogu doseći i do 50 °C u regiji. Unatoč brzome propadanju, posebno pod utjecajem teškoga teretnog prometa, kolnik od vruće bitumenske mješavine pokazao je znatan gubitak stabilnosti i otpora stvaranju deformacija (približno 52 %) pri temperaturnome rasponu od 20 °C do 50 °C. Betonski kolnici (C25) i kolnici od uvaljanog betona (engl. roller-compacted concrete – RCC) pokazali su minimalno smanjenje čvrstoće pod istim temperaturnim uvjetima. Dobiveni rezultati upućuju na to da, s obzirom na prevladavajuće visoke temperature i velika osovinska opterećenja u regiji, za konstrukciju kolnika prednost treba dati betonu (C25) ili RCC-u u odnosu na HMA kako bi se povećala razina otpornosti na kolotrage i oštećenja uzrokovana temperaturom. Uočeni problemi s kolotrazima, čak i početkom ljeta nakon izgradnje, upućuju na hitno usvajanje materijala za cestovnu infrastrukturu koji su otporniji na temperaturu u navedenim klimatskim uvjetima.

Ključne riječi

asfaltni kolnik; oštećenja kolnika; betonski kolnik; kolnik od valjanog betona (RCC); učinak temperature

Hrčak ID:

321620

URI

https://hrcak.srce.hr/321620

Datum izdavanja:

13.10.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *