Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/2.7
KAKO PODRŽATI P2P POSLOVANJE U EKONOMIJI DIJELJENJA: RAZUMJETI GENERACIJSKE RAZLIKE U MOTIVACIJI KUPACA U POTICANJU POTRAŽNJE ZA NEISKORIŠTENOM IMOVINOM
Pavel Pelech
; Tehničko sveučilište u Liberecu, Liberec, Češka Republika, Ekonomski fakultet
*
Jaroslava Dědková
; Tehničko sveučilište u Liberecu, Liberec, Češka Republika, Ekonomski fakultet
* Dopisni autor.
Sažetak
Ova studija istražuje potencijal generacijske segmentacije kao strategije za poboljšanje učinkovitosti peer-to-peer (P2P) platformi unutar ekonomije dijeljenja. Usredotočuje se na to kako se marketinške poruke mogu prilagoditi za poticanje potražnje među različitim generacijama (generacija X, Y i Z) za neiskorištenom imovinom unutar ovoga gospodarstva. Koristi se mješoviti pristup koji kombinira kvantitativno i kvalitativno prikupljanje i analizu podataka. Prikupljanje podataka provedeno je u dvije faze. Prva faza uključivala je prikupljanje kvalitativnih podataka. U tu svrhu koristilo se eksplorativno istraživanje metodom fokus grupe. Druga faza uključivala je kvantitativno prikupljanje podataka s pomoću online upitnika. Za dobivanje odgovora ispitanika različitih generacija koristilo se uzorkovanje metodom snježne grude. Za analizu podataka koristila se deskriptivna statistika, Kruskal-Wallisov test, PCA i Welch ANOVA. Ovim istraživanjem identificirana su dva značajna motivacijska čimbenika (oportunistički/korisnički i društveni) te su otkrivene generacijske razlike u tim motivacijama. Ova otkrića upućuju na to da P2P platforme mogu iskoristiti generacijsku segmentaciju kako bi poboljšale svoje marketinške komunikacije, čime stječu konkurentsku prednost i podupiru rast poslovanja. Udubljuje se u implikacije ovih rezultata na strategije akvizicije i zadržavanja kupaca unutar ekonomije dijeljenja, nudeći uvide koji bi mogli poboljšati performanse P2P poslovanja. Iskorištavanjem snage generacijske segmentacije, P2P platforme mogu poboljšati svoju marketinšku učinkovitost, potaknuti rast ekonomije dijeljenja i doprinijeti održivosti.
Ključne riječi
poslovanje; ponašanje potrošača; generacija; marketing; motivacija; ekonomija dijeljenja
Hrčak ID:
322916
URI
Datum izdavanja:
2.12.2024.
Posjeta: 0 *