Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.60.2.5
Sindrom sagorijevanja kod studenata nastavničkih studija u STEM područjima
Branimir Čorić
; Sveučilište u Splitu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Ruđera Boškovića 33, Split, Hrvatska
Anna Alajbeg
; Sveučilište u Splitu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Ruđera Boškovića 33, Split, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati pojavu sindroma sagorijevanja kod studenata nastavničkih studija u STEM područjima na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu (PMF) u Splitu. U istraživanju je sudjelovalo 85 studenata različitih nastavničkih studija, od toga 59 žena i 26 muškaraca. Kao instrument istraživanja primjenjivao se upitnik koji je uključivao skalu Maslach Burnout Inventory – Student Survey (MBI-SS) koja kroz 16 čestica ispituje pojavu sindroma sagorijevanja kod studenata. Visoka razina sagorijevanja s obzirom na podskalu Emocionalna iscrpljenost zabilježena je kod 25% ispitanika, za podskalu Cinizam kod 19% ispitanika, a za podskalu Akademska samoefikasnost kod njih 27%. Statistička analiza pokazala je da nema značajnih razlika u pojavi sagorijevanja s obzirom na spol i vrstu studija, dok je za određene čestice postojala statistički značajna razlika s obzirom na upisanu godinu studija. Statistički značajne razlike utvrđene su za podskalu Akademska samoefikasnost između studija Biologija i kemija i Informatika te Biologija i kemija i Informatika i tehnika. Istraživanjem je utvrđeno da studenti nastavničkih studija na PMF-u u Splitu imaju umjerenu razinu sagorijevanja što može ukazati na potrebu za uvođenjem preventivnih programa sa svrhom poboljšanja psihološke dobrobiti ovih studenata, kako bi se kvalitetnije pripremili za buduće nastavničko zanimanje.
Ključne riječi
nastavnički studij; Maslach; sagorijevanje; STEM; studenti
Hrčak ID:
323958
URI
Datum izdavanja:
19.12.2024.
Posjeta: 0 *