Izvorni znanstveni članak
(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Anja Gvozdanović
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne)uspješnoga studiranja, temeljem kvalitativnoga istraživanja provedenoga u kontekstu širega istraživanja obilježja hrvatskih studenata kao društvene elite u nastajanju. Svrha rada je sadržana u analizi načina
na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne) uspješnoga studiranja putem ispitivanja načina na koji studenti doživljavaju Bolonjski proces i utvrđivanja činitelja koje studenti smatraju odgovornima za uspješan, odnosno neuspješan završetak studija. Istraživanjem su provjerene tri hipoteze. Prvom
se hipotezom pretpostavlja da studenti prema sustavu visokoga školstva izražavaju visoku razinu kritičnosti, pri čemu je njihovo nezadovoljstvo uvjetovano različitim činiteljima. Drugom se hipotezom pretpostavlja da studenti neuspješnost studiranja
pretežno objašnjavaju individualnim obilježjima studenata u kombinaciji s nepovoljnim uvjetima studiranja. Trećom je hipotezom pretpostavljeno da su okolnosti vezane uz doživljaj sustava visokoga školstva i činitelje studiranja ovisni o socijalnim obilježjima studenata. Rezultati podržavaju prvu i drugu hipotezu, dok potvrda treće hipoteze iziskuje daljnja kvantitativna istraživanja.
Ključne riječi
studenti Zagrebačkoga sveučilišta; Bolonjski proces; učinkovitost studiranja; sustav visokoga školstva
Hrčak ID:
31807
URI
Datum izdavanja:
2.2.2009.
Posjeta: 4.291 *