Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Posljedice digitalnog emitiranja za sadržaj produkcije

Marko Milosavljević ; Assistant Professor, Faculty of Social Sciences, Chair of Journalism, Kardeljeva ploščad 5, 1000 Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 209 Kb

str. 43-58

preuzimanja: 2.549

citiraj


Sažetak

Razvoj digitalnog emitiranja često se definira kao tehnološka nužnost, u smislu tehnološkog determinizma. Ipak, analitičar medija i tehnološkog razvoja bi trebao upotrijebiti velik broj paradigmi da definira odgovarajuće procese i promjene i da omogući dublji uvid u uzroke i posljedice uvođenja tako širokih promjena, koje utječu na čitava društva a ne samo na grupe ili pojedince. Digitalno emitiranje prvo postavlja problem definiranja razloga njegovog uvođenja. Postavlja se pitanje kako ono utječe na sadržaj produkcije i kvalitetu te koje prednosti ustvari nudi. Naš cilj je definirati prednosti i probleme digitalnog emitiranja i provjeriti načela digitalnog emitiranja kroz različite diskurse. Želja nam je definirati prednosti digitalnog emitiranja za njegove korisnike i za stvaratelje medijskog sadržaja, i u tu svrhu koristimo različite paradigme (konflikt, evolucijski itd.) zajedno s analizom slovenskih slučajeva (analiza ključnih dokumenata, i intervju o problemu s vodećim slovenskim akterima). Saznajemo da mnogi važni akteri, uključujući javnost i one koji emitiraju, nisu uvidjeli sve najvažnije prednosti kao uistinu važne prednosti.Analiza razvoja u Europskoj uniji, kao i u Sloveniji pokazuje da uvođenje digitalnog emitiranja dovodi do mnogih ekonomskih i produkcijskih problema, uključujući i adekvatno povećanje sadržaja, kvalitete i specijalizacije.

Ključne riječi

digitalizacija; stvaranje sadržaja; regulacija; specijalizacija medija

Hrčak ID:

37285

URI

https://hrcak.srce.hr/37285

Datum izdavanja:

4.5.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.625 *