Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UPOTREBA MATEMATIČKIH UDŽBENIKA U NASTAVI VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Dubravka Glasnović Gracin ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Vlatka Domović ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 471 Kb

str. 45-65

preuzimanja: 2.336

citiraj


Sažetak

U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o upotrebi
matematičkih udžbenika u nastavi matematike u višim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 2008. na uzorku od 987 nastavnika matematike iz različitih regija u Hrvatskoj.
Istraživanjem je utvrđeno u kojoj se mjeri odabrani matematički udžbenik koristi u nastavi, na koji način se koristi, koji metodički postupci se primjenjuju prilikom upotrebe udžbenika u nastavi te je procijenjeno zadovoljstvo kvalitetom udžbenika matematike u Hrvatskoj. Dobiveni podaci pokazuju da se udžbenik u velikoj mjeri koristi u nastavi matematike i da ima veliki utjecaj u njoj. On je glavni izvor u pripremi nastavnika za nastavni sat, a njegova organizacija, sugerirani metodički postupci i sadržaji utječu na sadržaj i organizaciju nastave, te metodičke postupke koji
se primjenjuju na satu. Većina ispitanika prilikom obrade novih sadržaja upotrebljava frontalni rad, nakon čega slijedi vježbanje rješavanjem zadataka iz udžbeničkog kompleta. Zadaci za domaću zadaću se također najčešće zadaju iz udžbeničkog kompleta, što znači da se učenici udžbenikom najviše koriste za vježbanje zadataka, dok ga nastavnik upotrebljava kao teorijsku osnovu i
pripremu za sat. Ukupno gledano nastavnici su zadovoljni trenutnim izborom udžbeničke literature iz matematike u Hrvatskoj.

Ključne riječi

matematički udžbenik; nastava matematike; osnovna škola; učitelji matematike; učenici

Hrčak ID:

48441

URI

https://hrcak.srce.hr/48441

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.058 *