Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

METODOLOGIJA VREDNOVANJA I PRAĆENJA UČITELJA - MENTORA I UČITELJA-PRIPRAVNIKA

Janja Črčinovič Rozman ; Sveučilište u Mariboru, Pedagoški fakultet, Maribor, Slovenija
Samo Fošnarič ; Sveučilište u Mariboru, Pedagoški fakultet, Maribor, Slovenija
Jurij Planinšec ; Sveučilište u Mariboru, Pedagoški fakultet, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 342 Kb

str. 1-8

preuzimanja: 937

citiraj


Sažetak

U Sloveniji se od mladih učitelja koji su završili sveučilišni studij i dobili diplomu zahtijeva da odrade svoj 10-mjesečni pripravnički staž u školi. U tom razdoblju njih nadzire učitelj-mentor. Međutim, za učitelja-mentora ne postoji nikakva detaljna dokumentacija o nadzoru učitelja-pripravnika. Svrha ovog istraživanja bila je pokazati kako su učitelji-mentori vrednovali vlastita mentorska iskustva. U ispitivanje je bilo uključeno 160 učitelja i 77 ravnatelja u slovenskim školama. Da bi prikupili podatke koristili smo upitnik. Podaci su analizirani na razini kvantitativne statistike. Utvrdili smo da je trajanje pripravničkog staža odgovarajuće. Učitelji su zadovoljni svojom ulogom mentora jer im je ona izazov i daje im priliku stjecanja novog znanja. Mnogi učitelji misle da bi trebali dodatno usavršavanje kao i dodatni materijal za svoj rad s učiteljima-pripravnicima. Mentori nisu dovoljno kvalificirani za svoj mentorski rad i zato im je potrebna podrška kroz radionice s primjerima dobre prakse te detaljne smjernice za posao koji rade.

Ključne riječi

učitelji-mentori; iskustvo u mentorstvu; učitelji početnici; probni rok; dodatne kvalifikacije i materijali

Hrčak ID:

53037

URI

https://hrcak.srce.hr/53037

Datum izdavanja:

29.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.873 *