Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovne asimetrije u nastajanju: natjecanja učenika kao indikatori ekonomskog razvoja

Dejan Vinković orcid id orcid.org/0000-0001-9082-3921 ; Prirodoslovno Matematički Fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Dunja Potočnik orcid id orcid.org/0000-0003-1256-2660 ; Institut za Društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 274 Kb

str. 51-75

preuzimanja: 730

citiraj


Sažetak

Hrvatska ne stoji dobro na ljestvici indeksa razvijenosti, stope zaposlenosti, razvoja visokotehnološkog sektora, što su samo neki od indikatora koji ne daju perspektivu promjene na bolje. Također, hrvatski srednjoškolci su na dnu ljestvice u Europi po rezultatima na
testovima znanosti, a opada i njihov interes za karijeru u znanosti. Hrvatska treba više obrazovanih ljudi, posebice u području znanosti i tehnologije, što se može postići jedino ukoliko se mlade u najranijoj dobi zainteresira za znanost. Stoga su natjecanja u pojedinim
znanstvenim disciplinama od presudne važnosti za razvoj Hrvatske. Ovaj članak cilja ka istraživanju povezanosti indeksa razvijenosti županija sa stopom sudjelovanja učenika na natjecanjima. Navedeno će se postići uključenjem dvaju indeksa razvijenosti u traženje povezanosti sa stopama sudjelovanja u natjecanjima iz biologije, kemije, fizike i matematike, uz pregled prethodnog istraživanja za natjecanje iz astronomije. Kao što će se pokazati, postoji rastući trend međusobne povezanosti indeksa razvijenosti i stopa sudjelovanja učenika na natjecanjima po svim disciplinama.

Ključne riječi

uspjeh učenika na natjecanjima; socio-ekonomski indeks razvijenosti; motivacija učenika; interes učenika za prirodne znanosti

Hrčak ID:

55447

URI

https://hrcak.srce.hr/55447

Datum izdavanja:

7.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.540 *