Market-Tržište, Vol. 22 No. 1, 2010.
Pregledni rad
Internacionalizacija poslovanja malih i srednjih poduzeća
Zoran Paunović
orcid.org/0000-0003-0880-5666
Darko Prebežac
orcid.org/0000-0003-4856-4668
; Ekonomski fakultet-Zagreb
Sažetak
Razvijene zemlje, koje su površinom i brojem stanovnika slične Hrvatskoj, upućuju na važnost prepoznavanja sektora malih i srednjih poduzeća kao nositelja izvoznih aktivnosti i ključnog čimbenika podizanja konkurentnosti cjelokupnog gospodarstva. U ovom istraživačkom radu autori razrađuju koncept internacionalizacije poslovanja malih i srednjih poduzeća. Prikazuju se prednosti i nedostaci internacionalizacije poslovanja za poduzeća i državu, analiziraju najčešći modeli na osnovi kojih se proces provodi u praksi te pojašnjava utjecaj donositelja odluka na proces internacionalizacije malih i srednjih poduzeća. Studija slučaja malog izvoznog poduzeća iz Hrvatske pokazuje kako se odvijao proces internacionalizacije poslovanja na tržištu SAD-a i pruža korisne informacije poduzećima koja razmišljaju o izlasku na nova tržišta.
Ključne riječi
mala i srednja poduzeća; internacionalizacija poslovanja; modeli internacionalizacije poduzeća; čimbenici internacionalizacije; marketinška koncepcija internacionalizacije
Hrčak ID:
62112
URI
Datum izdavanja:
28.6.2010.
Posjeta: 8.134 *