hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom

Ivan Šošić ; Ilica 67, 10000 Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 105-125 preuzimanja: 1.503* citiraj
APA 6th Edition
Šošić, I. (2010). Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom. Pomorski zbornik, 46 (1), 105-125. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68104
MLA 8th Edition
Šošić, Ivan. "Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom." Pomorski zbornik, vol. 46, br. 1, 2010, str. 105-125. https://hrcak.srce.hr/68104. Citirano 26.11.2020.
Chicago 17th Edition
Šošić, Ivan. "Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom." Pomorski zbornik 46, br. 1 (2010): 105-125. https://hrcak.srce.hr/68104
Harvard
Šošić, I. (2010). 'Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom', Pomorski zbornik, 46(1), str. 105-125. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68104 (Datum pristupa: 26.11.2020.)
Vancouver
Šošić I. Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom. Pomorski zbornik [Internet]. 2010 [pristupljeno 26.11.2020.];46(1):105-125. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68104
IEEE
I. Šošić, "Optimizacija prekrcajnog učinka i smanjenje troškova u segmentu rukovanja teretom", Pomorski zbornik, vol.46, br. 1, str. 105-125, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68104. [Citirano: 26.11.2020.]

Sažetak
Logistika poprima sve veću važnost u današnjem gospodarstvu jer predstavlja područje u kojem je moguće znatno smanjiti troškove poslovanja i samim tim povećati efikasnost i konkurentnost tvrtki u globalnom tržišnom natjecanju. Predmet optimizacije u logističkoj mreži mogu biti troškovi materijala, nabave, proizvodnje, skladištenja, transporta, manipulacije tereta i sl.
Kako je primarni cilj logistike lučkog i brodarskog sustava smanjenje vremena zadržavanja broda u luci potrebno je djelovati na različite čimbenike koji se javljaju u procesu prekrcaja tereta.
Autor ovog rada, zapovjednik broda za prijevoz generalnog tereta analizirao je čimbenike koji su utjecali na vrijeme zadržavanja broda u luci Doha te istaknuo važnost korištenja brodskih prekrcajnih sredstava u optimizaciji proizvodnosti lučkog pristana. Istražujući troškove u segmentu manipulacije tereta na plovidbenom pravcu Europa – Srednji istok – Južna Afrika – Europa u vremenskom periodu od šest mjeseci prikazao je mogućnost smanjenja troškova višekratnim korištenjem drva za pričvršćenje tereta (engl. wooden dunnage) što dijelom dovodi do smanjenja ukupnih troškova brodara, a samim tim i povećanja njegove konkurentnosti.

Ključne riječi
logistika; pomorski prijevoz; generalni teret; prekrcajna sredstva; proizvodni učinak; drvo za pričvršćenje tereta

Hrčak ID: 68104

URI
https://hrcak.srce.hr/68104

Posjeta: 2.073 *