hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju

Ana Slišković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (268 KB) str. 67-89 preuzimanja: 2.225* citiraj
APA 6th Edition
Slišković, A. (2011). Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju. Psihologijske teme, 20 (1), 67-89. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68723
MLA 8th Edition
Slišković, Ana. "Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju." Psihologijske teme, vol. 20, br. 1, 2011, str. 67-89. https://hrcak.srce.hr/68723. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Slišković, Ana. "Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju." Psihologijske teme 20, br. 1 (2011): 67-89. https://hrcak.srce.hr/68723
Harvard
Slišković, A. (2011). 'Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju', Psihologijske teme, 20(1), str. 67-89. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68723 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Slišković A. Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju. Psihologijske teme [Internet]. 2011 [pristupljeno 19.09.2021.];20(1):67-89. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68723
IEEE
A. Slišković, "Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju", Psihologijske teme, vol.20, br. 1, str. 67-89, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68723. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
radu se daje sustavan pregled dosadašnjih spoznaja o profesionalnom stresu nastavnika zaposlenih u ustanovama visokoga obrazovanja. Radi se o području koje je u istraživačkom smislu osobito aktualnim postalo posljednjih desetak godina. Rezultati velikoga broja istraživanja upućuju da je rad u akademskoj zajednici postao izrazito stresno zanimanje. U radu su analizirane promjene u ustanovama visokoga obrazovanja koje se smatraju izravnim prethodnicama razloga doživljavanja viših razina stresa kod sveučilišnih nastavnika. Pregled dosadašnjih istraživanja usmjerenih na ispitivanje izvora stresa pokazuje da se izvori stresa karakteristični za rad sveučilišnih nastavnika prvenstveno odnose na nepovoljnost radnih uvjeta, visoko radno opterećenje te neravnotežu radne i obiteljske/društvene uloge. Nadalje, sistematizirane su dosadašnje spoznaje o negativnim ishodima stresa kod sveučilišnih nastavnika gdje se prvenstveno analizirala psihofizička dobrobit, zadovoljstvo poslom, radni učinak i namjera napuštanja posla. Također je dan prikaz grupnih razlika u percepciji izvora stresa i doživljavanju negativnih ishoda stresa. Konačno, dane su teorijske i metodološke smjernice za daljnja istraživanja u ovom području kod nas i u svijetu te su preporučene moguće intervencijske strategije.

Ključne riječi
profesionalni stres; sveučilišni nastavnici; ustanove visokoga obrazovanja; izvori i posljedice stresa; znanstveno-nastavno zvanje; spol

Hrčak ID: 68723

URI
https://hrcak.srce.hr/68723

[engleski]

Posjeta: 3.778 *