hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena

Igor Bajšanski

Fulltext: croatian, pdf (236 KB) pages 153-170 downloads: 733* cite
APA 6th Edition
Bajšanski, I. (2011). Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena. Psihologijske teme, 20 (1), 153-170. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/68729
MLA 8th Edition
Bajšanski, Igor. "Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena." Psihologijske teme, vol. 20, no. 1, 2011, pp. 153-170. https://hrcak.srce.hr/68729. Accessed 28 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Bajšanski, Igor. "Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena." Psihologijske teme 20, no. 1 (2011): 153-170. https://hrcak.srce.hr/68729
Harvard
Bajšanski, I. (2011). 'Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena', Psihologijske teme, 20(1), pp. 153-170. Available at: https://hrcak.srce.hr/68729 (Accessed 28 October 2021)
Vancouver
Bajšanski I. Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena. Psihologijske teme [Internet]. 2011 [cited 2021 October 28];20(1):153-170. Available from: https://hrcak.srce.hr/68729
IEEE
I. Bajšanski, "Nadgledanje razumijevanja narativnoga i ekspozitornoga teksta: Odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena", Psihologijske teme, vol.20, no. 1, pp. 153-170, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/68729. [Accessed: 28 October 2021]

Abstracts
Točnost se nadgledanja razumijevanja može odrediti na dva načina: relativna se točnost odnosi na korelaciju između procjena i izvedbe na testu razumijevanja, dok se apsolutna točnost odnosi na razliku između procjena i izvedbe. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između mjera relativne i apsolutne točnosti kod različitih zadataka nadgledanja i mjera razumijevanja teksta. Studenti psihologije (N = 69) su sudjelovali u istraživanju. Čitali su 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja su procijenili izvedbu na specifičnim vrstama zadataka za ispitivanje razumijevanja. Razumijevanje je svakoga teksta ispitano s 8 zadataka višestrukoga izbora i 4 zadatka otvorenoga tipa. Nakon rješavanja zadataka su procijenili izvedbu. Gama-korelacija je korištena kao pokazatelj relativne točnosti. Indeks pristranosti (razlika između procjene i izvedbe) je korišten kao pokazatelj apsolutne točnosti. Analiza korelacija je pokazala različite obrasce povezanosti za relativnu i apsolutnu točnost. Korelacije su između mjera relativne točnosti u različitim uvjetima (narativni i ekspozitorni tekstovi, pitanja višestrukoga izbora i otvorenoga tipa, nakon čitanja i nakon rješavanja) bile znatno niže od korelacija između mjera apsolutne točnosti. Relativna točnost nije bila povezana s razumijevanjem, dok je apsolutna točnost bila povezana: lošija je izvedba na zadacima razumijevanja bila povezana s pretjeranom samouvjerenošću. Rezultati pokazuju da se relativna i apsolutna točnost razlikuju u stabilnosti, kao i u obrascima povezanosti s razumijevanjem i da uključuju različite metakognitivne procese.

Keywords
metakognicija; metarazumijevanje; nadgledanje razumijevanja; točnost procjena

Hrčak ID: 68729

URI
https://hrcak.srce.hr/68729

[english]

Visits: 1.234 *