hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

OCJENA PLANA I PROGRAMA NASTAVE TURSKOGA JEZIKA NA SVEUČILIŠTU JAGIELLONIAN U POLJSKOJ: ANALIZA SLUČAJA

Fatih Yilmaz ; Jagiellonian University, Institute of Oriental Philology, UJ, Krakow, Poland

Puni tekst: engleski, pdf (232 KB) str. 76-88 preuzimanja: 1.393* citiraj
APA 6th Edition
Yilmaz, F. (2011). EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY. Život i škola, LVII (25), 76-88. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/71625
MLA 8th Edition
Yilmaz, Fatih. "EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY." Život i škola, vol. LVII, br. 25, 2011, str. 76-88. https://hrcak.srce.hr/71625. Citirano 21.04.2021.
Chicago 17th Edition
Yilmaz, Fatih. "EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY." Život i škola LVII, br. 25 (2011): 76-88. https://hrcak.srce.hr/71625
Harvard
Yilmaz, F. (2011). 'EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY', Život i škola, LVII(25), str. 76-88. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/71625 (Datum pristupa: 21.04.2021.)
Vancouver
Yilmaz F. EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY. Život i škola [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.04.2021.];LVII(25):76-88. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71625
IEEE
F. Yilmaz, "EVALUATING THE TURKISH LANGUAGE CURRICULUM AT JAGIELLONIAN UNIVERSITY IN POLAND: A CASE STUDY", Život i škola, vol.LVII, br. 25, str. 76-88, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71625. [Citirano: 21.04.2021.]

Sažetak
Zahvaljujući svojoj ključnoj ulozi u komunikacijskom lancu diljem svijeta
turski jezik dobiva sve više na važnosti kako u obrazovanju tako i u svakodnevnom
životu. Budući da je učestalost korištenja turskoga jezika sve veća, nastava turskoga
kao stranoga jezika kao obrazovnoga područja također se sve više proširuje. Plan i
program nastave turskoga jezika mora učinkovito odgovoriti potrebama svijeta
promjena.
Ovim se istraživanjem putem ispitivanja mišljenja studenata nastojao ocijeniti plan i
program nastave turskoga jezika na Sveučilištu Jagellonian u Krakowu. Pod ocjenom
Fatih Yilmaz: Evaluating the Turkis language curriculum…
Život i škola, br. 25 (1/2011.), god. 57., str. 76. - 90.
89
se podrazumijeva sustavno prikupljanje i analiza svih relevantnih podataka potrebnih
za poboljšanje nastavnoga plana i programa i vrednovanje učinkovitosti, ali i
manjkavosti poučavanja stranoga jezika. Očekivanja i potrebe studenata ključni su za
izradu kolegija, stoga i nastavni plan i program valja razvijati u skladu s tim
potrebama i očekivanjima. Ukoliko nastavnici nisu upoznati s potrebama svojih
učenika, izrada nastavnoga plana i programa je otežana, stvarajući tako mnoštvo
problema u učenju i poučavanju stranoga jezika. Pojam «nastavni plan i program»
označava načela i postupke planiranja, provedbe, ocjene i upravljanja obrazovnim
programom. U ovom se istraživanju pojam «nastavni plan i program» odnosi
konkretno na nastavu turskoga jezika.
U ovoj su analizi slučaja ispitana 33 poljska studenta turskoga kao stranoga jezika i to
putem upitnika s Likertovom ljestvicom, u kojem su bila ponuđena četiri odgovora.
Pri analizi podataka korišten je statistički paket za analizu podataka u području
društvenih znanosti (SPSS 11.5). Podaci su analizirani tehnikama deskriptivne
statistike, uključujući učestalost i postotke. U zaključku istraživanja predavačima na
Sveučilištu Jagellonian daju se preporuke vezane uz izradu nastavnoga plana i
programa, sadržaja samog kolegija i odabira nastavnoga materijala. Preporuke iz
ovoga istraživanja također će pomoći izrađivačima programa poučavanja turskoga
jezika pri ocjeni učinkovitosti postojećega plana i programa nastave toga jezika.

Ključne riječi
obrazovanje; učenje stranog jezika; kurikulum; turski jezik

Hrčak ID: 71625

URI
https://hrcak.srce.hr/71625

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.837 *