hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4

Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca

Darko Roviš ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije Medicinski fakultet Sveučilišta Rijeci
Petar Bezinović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2708-0018 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 185-208 preuzimanja: 1.521* citiraj
APA 6th Edition
Roviš, D. i Bezinović, P. (2011). Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca. Sociologija i prostor, 49 (2 (190)), 185-208. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4
MLA 8th Edition
Roviš, Darko i Petar Bezinović. "Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca." Sociologija i prostor, vol. 49, br. 2 (190), 2011, str. 185-208. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4. Citirano 03.08.2020.
Chicago 17th Edition
Roviš, Darko i Petar Bezinović. "Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca." Sociologija i prostor 49, br. 2 (190) (2011): 185-208. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4
Harvard
Roviš, D., i Bezinović, P. (2011). 'Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca', Sociologija i prostor, 49(2 (190)), str. 185-208. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4
Vancouver
Roviš D, Bezinović P. Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca. Sociologija i prostor [Internet]. 2011 [pristupljeno 03.08.2020.];49(2 (190)):185-208. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4
IEEE
D. Roviš i P. Bezinović, "Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca", Sociologija i prostor, vol.49, br. 2 (190), str. 185-208, 2011. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.4

Sažetak
Vezanost za školu (School bonding) se može razmatrati kroz različite oblike odnosa učenika sa školom, nastavnicima, vrijednostima i normama koje škola promiče. Kao takva ona je snažan zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja kojima se krše socijalne norme koje sama škola promiče. Cilj istraživanja bio je provjeriti mjere privrženosti školi i predanosti izvršavanju školskih obveza kao dviju temeljnih dimenzija konstrukta vezanosti za školu. U tu su svrhu pripremljene odgovarajuće mjerne ljestvice u skladu s konceptualizacijom Maddox i Prinz (2003). Podaci za analizu su prikupljeni na uzorku od 1.927 adolescenata, učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Dvodimenzionalnost konstrukta je potvrđena faktorskom analizom. Koeficijent pouzdanost (Cronbach alfa) ljestvice Privrženosti školi o d 10 t vrdnji i znosi 0 ,87, dok pouzdanost ljestvice Predanosti izvršavanju školskih obveza od sedam tvrdnji iznosi 0,86. Njihova konceptualna različitost potvrđena je usporedivim regresijskim analizama s nizom prediktorskih varijabli kojima se ispitao odnos učenika prema školi. Ljestvice su provjerene i s obzirom na školski uspjeh, spol i tip škole
koju učenici pohađaju. Učenici koji ostvaruju bolji školski uspjeh iskazuju višu razinu privrženosti i predanosti, dok se učenici različitih tipova škola značajnije ne razlikuju po svojoj privrženosti školi, ali se značajno razlikuju po predanosti izvršavanja školskih obveza. Djevojke općenito i učenici gimnazijskih programa iskazuju višu razinu predanosti izvršavanju školskih obveza od učenika strukovnih
škola. Provedene analize potvrđuju valjanost razvijenih mjernih ljestvica i njihovu upotrebljivost za dalje istraživanja konstrukta vezanosti za školu na hrvatskom govornom području.

Ključne riječi
vezanost za školu; privrženost školi; predanost izvršavanju školskih obveza

Hrčak ID: 74932

URI
https://hrcak.srce.hr/74932

[engleski]

Posjeta: 2.614 *