hrcak mascot   Srce   HID

Kratko priopćenje

Perioral dermatitis as a consequence of prolonged use of topical corticosteroids

Darinka Periša ; Klinika za dermatovenerologiju, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Ines Brajac ; Klinika za dermatovenerologiju, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Marija Kaštelan ; Klinika za dermatovenerologiju, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (546 KB) str. 101-105 preuzimanja: 3.248* citiraj
APA 6th Edition
Periša, D., Brajac, I. i Kaštelan, M. (2012). Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida. Medicina Fluminensis, 48 (1), 101-105. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/80239
MLA 8th Edition
Periša, Darinka, et al. "Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida." Medicina Fluminensis, vol. 48, br. 1, 2012, str. 101-105. https://hrcak.srce.hr/80239. Citirano 14.04.2021.
Chicago 17th Edition
Periša, Darinka, Ines Brajac i Marija Kaštelan. "Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida." Medicina Fluminensis 48, br. 1 (2012): 101-105. https://hrcak.srce.hr/80239
Harvard
Periša, D., Brajac, I., i Kaštelan, M. (2012). 'Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida', Medicina Fluminensis, 48(1), str. 101-105. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/80239 (Datum pristupa: 14.04.2021.)
Vancouver
Periša D, Brajac I, Kaštelan M. Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida. Medicina Fluminensis [Internet]. 2012 [pristupljeno 14.04.2021.];48(1):101-105. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80239
IEEE
D. Periša, I. Brajac i M. Kaštelan, "Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida", Medicina Fluminensis, vol.48, br. 1, str. 101-105, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80239. [Citirano: 14.04.2021.]

Sažetak
Aim: Perioral dermatitis is a chronic papulopustular and eczematous facial dermatitis which predominantly affects young to middle aged women. The etiology of perioral dermatitis is unknown, and possible etiological factors include long time use of topical corticosteroids, cosmetics with petrolatum or paraffin base, microbiological factors, hormonal factors, gastrointestinal disturbances, neurogenic inflammation and emotional stress. Case report: A 49-year-old woman presented with expressive facial skin erythema, edema of the eyelids, a number of grouped papules and papulopustules on the face, accompanied with a number of subjective symptoms. Patient used potent corticosteroid preparations on the face for more than a year. Discussion and conclusion: The case supports the hypothesis that topical corticosteroids have an important role of in the pathogenesis of perioral dermatitis. This paper presents an overview of recent literature on the etiology, pathogenesis and treatment of the disease.

Ključne riječi
perioral dermatitis; side effects; topical corticosteroids

Hrčak ID: 80239

URI
https://hrcak.srce.hr/80239

[hrvatski]

Posjeta: 4.034 *