hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici

Ana Penjak ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (854 KB) str. 445-458 preuzimanja: 34* citiraj
APA 6th Edition
Penjak, A. (2011). Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici. Školski vjesnik, 60 (4.), 445-458. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81727
MLA 8th Edition
Penjak, Ana. "Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici." Školski vjesnik, vol. 60, br. 4., 2011, str. 445-458. https://hrcak.srce.hr/81727. Citirano 07.12.2021.
Chicago 17th Edition
Penjak, Ana. "Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici." Školski vjesnik 60, br. 4. (2011): 445-458. https://hrcak.srce.hr/81727
Harvard
Penjak, A. (2011). 'Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici', Školski vjesnik, 60(4.), str. 445-458. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81727 (Datum pristupa: 07.12.2021.)
Vancouver
Penjak A. Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici. Školski vjesnik [Internet]. 2011 [pristupljeno 07.12.2021.];60(4.):445-458. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81727
IEEE
A. Penjak, "Biti ili ne biti žena: pitanje je sad! Ženino/a mjesto/a u sSakespeareovu svijetu i na pozornici", Školski vjesnik, vol.60, br. 4., str. 445-458, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81727. [Citirano: 07.12.2021.]

Sažetak
Kada je Francoise Lionnet u svojoj studiji “Postcolonial Representation: Women, Literature, Identity” zaključila da tijelo ima “dvostruku funkciju: da prikaže zbiljsko, i da posjeduje moguće” (Lionnet, 1995.: 92), imala je na umu nešto posve određeno. Drugim riječima, uloga seksualnosti u izvedbenim umjetnostima i u vizualnoj reprezentaciji ženskog tijela kao seksualno predodređenog tijela, tijela Drugog, pitanje je oko kojega se danas u feminističkoj kritici vode burne rasprave. Analiza predstavljanja likova žena krajem XVI. i početkom XVII. stoljeća u dramskom opusu Williama Shakespearea, koje su na pozornici igrali dječaci, upozorava na nešto što se čini iznimno važnim. Ženska tijela prekrivena drugim entitetima i identitetima, ideološkim uvjerenjima i kulturnim vrijednostima, tijela opterećena cijelim nizom značenja i tumačenja, poput onih rodnih ili psihoanalitičkih, ženska tijela, ali i tijela općenito kao simboličko mjesto, kao da postaju tekst u koji su upisane mnoge društveno-povijesne činjenice tog vremena. Stoga su namjere autorice ovog članka dvojake: s jedne će strane nastojati predstaviti društveno-povijesni pregled konvencije i vrijednosti upućujući ujedno i na ideološku podatnost tjelesne metaforike, a s druge će strane nastojati uputiti na raznolike načine (mal)tretiranja tijela, osobito ženskog, ali i tijela dječaka koja su ta ženska tijela nastojali imitirati.

Ključne riječi
Elizabetinsko kazalište; vrijednosti; tijela; transvestizam; entiteti i identiteti

Hrčak ID: 81727

URI
https://hrcak.srce.hr/81727

[engleski]

Posjeta: 418 *