hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića

Milan Mišković

Puni tekst: hrvatski, pdf (680 KB) str. 449-461 preuzimanja: 1.233* citiraj
APA 6th Edition
Mišković, M. (1994). Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 20. (1-2 (39-40)), 449-461. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81976
MLA 8th Edition
Mišković, Milan. "Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol. 20., br. 1-2 (39-40), 1994, str. 449-461. https://hrcak.srce.hr/81976. Citirano 31.05.2020.
Chicago 17th Edition
Mišković, Milan. "Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 20., br. 1-2 (39-40) (1994): 449-461. https://hrcak.srce.hr/81976
Harvard
Mišković, M. (1994). 'Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića', Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 20.(1-2 (39-40)), str. 449-461. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81976 (Datum pristupa: 31.05.2020.)
Vancouver
Mišković M. Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine [Internet]. 1994 [pristupljeno 31.05.2020.];20.(1-2 (39-40)):449-461. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81976
IEEE
M. Mišković, "Značaj i mogućnost estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu. Iz vidokruga fenomenološko-aksiološke estetike Pavla Vuk-Pavlovića", Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol.20., br. 1-2 (39-40), str. 449-461, 1994. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81976. [Citirano: 31.05.2020.]

Sažetak
Ako za smisao odgoja uzmemo pomoć mladima da izrastu u kulturne ličnosti, štoviše autonomne i uravnotežene osobe, sposobne da u društvu realiziraju bitno ljudske sposobnosti, onda estetski odgoj, obrazovanje i kultura trebaju dobiti veću i značajniju ulogu u pedagoškom procesu nego dosad. Rad nastoji iznijeti iz vidokruga estetike P. Vuk-Pavlovića - značaj i mogućnosti estetskog doživljavanja i umjetnosti za kulturu, individualni i društveni život; zatim ukazati na značaj i mogućnosti estetskog odgoja, obrazovanja i kulture, i kako da se oni više realiziraju u pedagoškom procesu. Značenje i mogućnosti estetskog odgoja i obrazovanja proizlazi: 1. iz aksiološke širine i sadržinske obuhvatnosti estetsko područja, u kojem se mogu prikazati sve izvanestetske vrijednosti iz prirodnog, povijesnog i kulturnog života, što omogućuje da se kroz umjetničko doživljavanje upozna čovjekovo posebno društveno, nacionalno i univerzalno življenje, svjetovi i sudbine, i tako dobije dobra priprema za što puniji i osmišljeniji život; 2. iz karaktera estetskog doživljaja, akta, uvida, gdje sudjeluje intelekt u svim mogućnostima i čuvstvo u svim očitovanjima, pa estetsko-umjetničko doživljavanje traži i razvija čitava čovjeka; 3. iz osobitosti estetskog stava, koji suživljajnim poistovjećivanjem daje »znanje i osviještenost, što zadire duboko u ljudsku ćud i pogađa srž egzistencije« (Vuk-Pavlović) i istodobno kao nepraktičko-teorijski stav ne smjera na (nasilnu) izmjenu svijeta, već doživljavanjem i proziranjem doseže njegovu »ljepotu« i (ne)istinu; 4. iz višestrukog djelovanja umjetnosti na usmjeravanje (duševnog) života pojedinaca, druževne skupine (generacije) i cijelog društva i kulture; 5. iz estetskih principa: čitavosti, potpunosti, cjelovitosti, zaokruženosti, dovršenosti i »upredmećene« duševnosti.

Hrčak ID: 81976

URI
https://hrcak.srce.hr/81976

[engleski]

Posjeta: 1.763 *