hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih

Vesna Buljubašić Kuzmanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Sveučilište u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska
Sanja Simel   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; The University of Osijek, The Faculty of Philosophy, The Department of Pedagogy, Osijek, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (695 KB) str. 373-386 preuzimanja: 49* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. i Simel, S. (2010). Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih. Školski vjesnik, 59 (3.), 373-386. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82384
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Sanja Simel. "Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih." Školski vjesnik, vol. 59, br. 3., 2010, str. 373-386. https://hrcak.srce.hr/82384. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Sanja Simel. "Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih." Školski vjesnik 59, br. 3. (2010): 373-386. https://hrcak.srce.hr/82384
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., i Simel, S. (2010). 'Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih', Školski vjesnik, 59(3.), str. 373-386. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82384 (Datum pristupa: 19.10.2021.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Simel S. Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih. Školski vjesnik [Internet]. 2010 [pristupljeno 19.10.2021.];59(3.):373-386. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82384
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović i S. Simel, "Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih", Školski vjesnik, vol.59, br. 3., str. 373-386, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82384. [Citirano: 19.10.2021.]

Sažetak
Ovaj je rad usmjeren na teorijsko i praktično propitivanje razvoja vrijednosnog sustava mladih. Cilj je ispitati odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti studenata prve godine diplomskog studija, nastavnički smjer, N = 122 (90%). Instrument primijenjen u istraživanju proizlazi iz Schwartzove teorije 10 osnovnih tipova vrijednosti koje se dalje granaju i usmjeravaju na specifične i ponašajne. S pedagogijskog motrišta, govorimo o odgojnim vrijednostima, a specifičnost toga područja može se objasniti strukturalnim pristupom koji pokazuje da su uvjerenja, vrijednosti, stavovi, namjere i ponašanja povezani (Pennington, 1998.).
Rezultati istraživanja pokazali su da od 30 ponuđenih vrijednosti ispitani studenti kao najvažnije ističu obiteljsku sigurnost, unutarnji sklad, zrelu ljubav i smisao u životu, a društvena moć, poštovanje tradicije, jedinstvo s prirodom, autoritet i nacionalna sigurnost nisu im prioriteti. Djevojke snažnije od mladića ističu zrelu ljubav, jednakost i samopoštovanje, a manje su im važne gotovo sve vrijednosti koje su manje važne i mladićima. S druge strane, ponašajne vrijednosti najviše se odnose na očuvanje zdravlja, uživanje u životu, samostalnost i iskrenost, a značajno su povezane s odabranim univerzalnim vrijednostima (Cramerov fi = 0,39 - 0,79).

Ključne riječi
mladi, razlike u stavovima dječaka i djevojčica; rezultati istraživanja; samostalnost i iskrenost mladih; univerzalne; odgojne i ponašajne vrijednosti

Hrčak ID: 82384

URI
https://hrcak.srce.hr/82384

[engleski]

Posjeta: 593 *