hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata

Daniela Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4409-733X ; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split, Hrvatska
Jasminka Bibić ; Centar za strane jezike, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (191 KB) str. 17-31 preuzimanja: 316* citiraj
APA 6th Edition
Matić, D. i Bibić, J. (2009). Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata. Školski vjesnik, 58 (1.), 17-31. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82587
MLA 8th Edition
Matić, Daniela i Jasminka Bibić. "Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata." Školski vjesnik, vol. 58, br. 1., 2009, str. 17-31. https://hrcak.srce.hr/82587. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Matić, Daniela i Jasminka Bibić. "Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata." Školski vjesnik 58, br. 1. (2009): 17-31. https://hrcak.srce.hr/82587
Harvard
Matić, D., i Bibić, J. (2009). 'Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata', Školski vjesnik, 58(1.), str. 17-31. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82587 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Matić D, Bibić J. Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata. Školski vjesnik [Internet]. 2009 [pristupljeno 16.10.2021.];58(1.):17-31. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82587
IEEE
D. Matić i J. Bibić, "Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata", Školski vjesnik, vol.58, br. 1., str. 17-31, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82587. [Citirano: 16.10.2021.]

Sažetak
U ovome smo radu željele usporediti stupanj ovladanosti vještinom pisanja kod učenika na početku srednjoškolskog obrazovanja i studenata prve godine tehničkoga fakulteta. Istraživanje smo provele na temelju njihovih pisanih radova na zadanu temu. Na sintaktičko-semantičkoj razini pratile smo upotrebu vokabulara i gramatičkih struktura, a na razini diskursa zanimalo nas je ostvarenje komunikacijskoga cilja, struktura teksta, (ne)postojanje logičnoga slijeda događanja, jasnoća i razumljivost napisanoga. Također smo željele utvrditi znaju li odvojiti bitne činjenice od nebitnih. Ustanovile smo pogreške i nedostatke koji su konstantni kod obiju dobnih skupina bez obzira na intenzitet učenja engleskoga jezika i, u slučaju studenata, prethodno znanje. Zaključile smo da obje skupine poteškoće većinom imaju u onim jezičnim kategorijama koje su i inače teške govornicima hrvatskoga jezika, a to su članovi, prijedlozi i glagolska vremena. Nedostatci na diskursnoj razini pokazuju da se pisanjem tijekom školovanja nije dovoljno sustavno bavilo ni na stranome, a vjerojatno ni na materinjem jeziku. Budući da studenti u okviru redovnog školovanja više neće imati prigodu za učenje engleskoga jezika, a kamoli za uvježbavanje vještine pisanja koja će im vjerojatno biti potrebna u profesionalnome životu, smatramo da bi se podučavanju ove vještine moralo pridati mnogo više važnosti.

Ključne riječi
studenti; učenici; vještina pisanja; struktura teksta; razumljivost napisanoga

Hrčak ID: 82587

URI
https://hrcak.srce.hr/82587

[engleski]

Posjeta: 645 *