hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola

Branka Gotovac   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2148-1486 ; Kemijsko-tehnološki fakultet u Splitu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (164 KB) str. 81-87 preuzimanja: 1.626* citiraj
APA 6th Edition
Gotovac, B. (2009). Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola. Školski vjesnik, 58 (1.), 81-87. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82591
MLA 8th Edition
Gotovac, Branka. "Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola." Školski vjesnik, vol. 58, br. 1., 2009, str. 81-87. https://hrcak.srce.hr/82591. Citirano 20.10.2021.
Chicago 17th Edition
Gotovac, Branka. "Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola." Školski vjesnik 58, br. 1. (2009): 81-87. https://hrcak.srce.hr/82591
Harvard
Gotovac, B. (2009). 'Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola', Školski vjesnik, 58(1.), str. 81-87. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82591 (Datum pristupa: 20.10.2021.)
Vancouver
Gotovac B. Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola. Školski vjesnik [Internet]. 2009 [pristupljeno 20.10.2021.];58(1.):81-87. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82591
IEEE
B. Gotovac, "Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola", Školski vjesnik, vol.58, br. 1., str. 81-87, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82591. [Citirano: 20.10.2021.]

Sažetak
Postojeće stanje u državnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj moguće je poboljšati primjenom i unaprjeđenjem nekih ideja iz alternativnih škola, na primjer, uvođenjem stranog jezika u prvi razred osnovne škole po uzoru na waldorfske škole. S obzirom na poteškoće pri prijelazu učenika iz četvrtog u peti razred, dani su neki prijedlozi za postupno uvođenje učenika u peti razred. Mogu se primijeniti odmah, a temelje se na suradnji (osobito istaknutoj u Freinetovoj pedagogiji) ponajprije učenika s dotadašnjim učiteljem razredne nastave.
Zaboravljeni su ciljevi nastave tjelesnog odgoja, likovne i glazbene kulture u školi, osnovnoj i srednjoj: promicanje i razvoj svjesnosti o važnosti odgoja, a ne borba za ocjenu.
Njegovanje komunikacijske kulture općenito iznimno je važno, a konstruktivnom primjenom u nastavi i dizajniranjem problemskih situacija za učenike, nastava se može bitno kvalitativno promijeniti, kao i uloga nastavnika i učenika. Nastavnik postaje inicijator i usmjerivač poput nastavnika u školi koji njeguje metodu Montessori, a nastava je orijentirana na učenika, što je u osnovi Petersenove teorije nastave.
Iznesena su i osobna iskustva u radu s učenicama u Ženskom đačkom domu u Splitu koja mogu poslužiti za ostvarenje sličnih projekata u školi. Neke ideje su navedene. Promiču umjetnički i radni odgoj te kolektivni rad i omogućuju da osobitosti pojedinca
dođu do izražaja.

Ključne riječi
alternativni školski modeli; počeci učenja stranog jezika u školskoj dobi; suradnički odnosi; ciljevi nastave odgojnih predmeta; komunikacijska kultura i konstruktivna primjena u nastavi

Hrčak ID: 82591

URI
https://hrcak.srce.hr/82591

[engleski]

Posjeta: 3.205 *